Man past online zijn rekening aan

Betaalrekening aanpassen

Is je leven veranderd of ben je toch niet helemaal tevreden met je huidige betaalpakket? Je kunt je betaalpakket gemakkelijk omzetten. Uiteraard kun je ook een extra betaalpas, betaalrekening, creditcard of rood staan aanvragen. Bekijk op deze pagina er mogelijk is.

Wat wil je doen?

iemand die met een smartphone bezig is

Aanpassen gaat gemakkelijk via de Rabo App

Met de Rabo App regel je jouw bankzaken veilig met je smartphone of tablet. Rechts onderin je app vind je Service. Daar regel je eenvoudig je geldzaken en stel je je voorkeuren in. Bijvoorbeeld het blokkeren van je betaalpas of het wijzigen van je adres. Via de Store kun je eenvoudig een (extra) betaalrekening aanvragen of bijvoorbeeld rood staan aanvragen. Nog geen Rabo App?

Bekijk alle mogelijkheden

Veelgestelde vragen over het aanpassen van je betaalrekening

Hoeveel betaalrekeningen kan ik openen?

Je kunt online tot 2 betaalrekeningen (voor jezelf en/of gezamenlijk) openen.

Open extra betaalrekening

Wil je een 3e betaalrekening openen? Neem dan contact met ons op. We bespreken dan eerst het doel voor het openen van de extra betaalrekening.

Maak een afspraak met je lokale bank
Hoe vaak kan ik mijn betaalpakket aanpassen?

Hier zit geen limiet aan.

Hoe lang duurt het voordat een aanpassing is doorgevoerd?

Nadat je een aanpassing hebt doorgegeven, gaan wij voor je aan de slag! De wijziging kan direct doorgevoerd zijn of het kan een paar dagen duren. Dat is afhankelijk van wat je wilt veranderen. Als je bijvoorbeeld je adres hebt gewijzigd, is dit direct doorgevoerd.

Sommige aanvragen moeten eerst door ons worden goedgekeurd, zoals rood staan of een credit card aanvragen.

Als een tweede rekeninghouder moet ondertekenen wordt deze altijd geïnformeerd via Berichten in online bankieren of de Rabo App. En als we nog meer informatie nodig hebben, vragen we dit aan je.

Krijg ik een betaalpas bij mijn extra rekening?

Als je kiest voor een gezamenlijke betaalrekening krijg je standaard twee betaalpassen bij die rekening. Kies je voor een rekening voor jezelf? Dan zit er standaard 1 betaalpas bij. Je kunt dan wel een extra betaalpas aanvragen.

Wat kost het aanvragen van een extra betaalpas?

Hoeveel je betaalt voor een extra betaalpas hangt af van je betaalpakket. Als je niet weet welk pakket jij hebt, kijk dan in Rabo Online Bankieren. Daar staat boven iedere betaalrekening de naam van het pakket. Per rekening betaal je voor een extra betaalpas:

Rabo DirectPakket: € 1,40 per extra pas per maand Rabo BasisPakket: € 0,75 per extra pas per maand
Rabo TotaalPakket: geen extra kosten

Wat is het verschil tussen een betaalpas en een creditcard?

Het grootste verschil tussen een betaling met een creditcard en een betaling met een betaalpas is het moment wanneer het geld van je bankrekening wordt afgeschreven.

Betaal je met een creditcard van de Rabobank? Dan wordt debetaling voorgeschoten en krijg je aan het einde van de maand de rekening met je creditcarduitgaven. Dit bedrag schrijven wij aan het einde van maand in één keer van je rekening.

Betaal je met je betaalpas van de Rabobank? Dan wordt het geld meteen van je bankrekening afgeschreven.

Staat je vraag er niet tussen?

Op onze servicepagina vind je alle antwoorden op de meestgestelde vragen over je betaalrekening.

Bekijk meer veelgestelde vragen