Creditcard geblokkeerd

Weigert je RaboCard of Rabo GoldCard dienst? Het kan zijn dat wij je creditcard hebben geblokkeerd. Dit doen we bijvoorbeeld als er drie keer een verkeerde pincode in wordt getoetst. Zo beveiligen we je creditcard tegen eventueel misbruik door anderen.

3x de verkeerde pincode ingetoetst in de Rabo Scanner

Heb je drie keer een verkeerde pincode ingetoetst met je creditcard in de Rabo Scanner, maar weet je de pincode nog wel? Dan moet je de creditcard eerst blokkeren voordat je deblokkeert:

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App en blokkeer je creditcard door het schuifje om te zetten.
    Je hebt je creditcard niet bij nodig bij het inloggen.
  2. Deblokkeer je creditcard door het schuifje opnieuw om te zetten zodat het groen is.
  3. Ga naar een geldautomaat van de Rabobank of Geldmaat om je creditcard te heractiveren. Dit kan ook bij de meeste andere geldautomaten in Nederland en Europa, en bij steeds meer geldautomaten buiten Europa.
  4. Kies ‘Pincode wijzigen’ om je creditcard te heractiveren. Je mag daarbij gewoon kiezen voor dezelfde pincode.
    Heractiveren kan ook door geld op te nemen met je creditcard (houd hierbij rekening met opnamekosten). 

Lukt het niet om je creditcard te deblokkeren in het buitenland? Wacht dan tot je in Nederland bent en deblokkeer je creditcard bij een geldautomaat van de Rabobank of Geldmaat.

Blokkeer je creditcard

3x de verkeerde pincode ingetoetst op een geldautomaat

Heb je drie keer een verkeerde pincode ingetoetst met je creditcard op een geldautomaat? Deblokkeer je creditcard dan in Rabo Online Bankieren of de Rabo App:

  1. Log in in Rabo Online Bankieren of de Rabo App
  2. Ga naar ‘Service’
  3. Ga naar ‘Creditcard’
  4. Ga naar ‘Creditcard is geblokkeerd’
  5. Deblokkeer je creditcard

Als je je pincode nog weet, kun je je creditcard direct weer gebruiken.

3x de verkeerde pincode ingetoetst bij een betaalautomaat

Heb je drie keer een verkeerde pincode ingetoetst met je creditcard op een betaalautomaat? Deblokkeer je creditcard dan in Rabo Online Bankieren of de Rabo App:

  1. Log in in Rabo Online Bankieren of de Rabo App.
  2. Ga naar ‘Service’.
  3. Ga naar ‘Creditcard’.
  4. Ga naar ‘Creditcard is geblokkeerd’.
  5. Deblokkeer je creditcard.
    Als je je pincode nog weet, kun je je creditcard direct weer gebruiken
Je creditcard deblokkeren

Neem contact op met je Rabobank

Lukt het deblokkeren niet zelf?

Lukt het niet om zelf je creditcard te deblokkeren? Neem even contact met ons op. We helpen je dan verder.

Neem contact met ons op

Pincode vergeten

Het kan natuurlijk zijn dat je de pincode echt vergeten bent. Dat kan iedereen gebeuren. Vraag online je pincode aan. Je pincode aanvragen is gratis. Je krijgt hem dan om veiligheidsredenen per post opgestuurd.

Je pincode aanvragen

Service en Contact