Veilig betalen met je creditcard

Even helemaal uit je dak in je favoriete online kledingwinkel. Oh ja en die mooie koptelefoon wilde je ook nog kopen. Lekker makkelijk zo, betalen met je creditcard. Maar zou het ook veilig zijn? Shop vooral rustig door, want met je creditcard zit je goed.

Aflevergarantie

Is een artikel dat je via internet hebt gekocht niet afgeleverd? He, balen. Neem eerst contact op met het bedrijf waarvan je het product kocht en vraag je geld terug. Lukt dit niet of komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 088-722 67 77. Dit kan 24/7.

Aankoopverzekering

Bijna al je aankopen zijn minimaal 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging.

Lees meer over verzekeringen bij je creditcard

Mastercard SecureCode en Verified by Visa

De Mastercard SecureCode en Verified by Visa is een extra beveiliging. Met je persoonlijke wachtwoord of e-Code betaal je veilig online met je Mastercard. Steeds meer internetwinkels vragen om deze code. Je herkent ze aan het logo.

De CVC-code en CVV-waarde

De Card Verification code en Card Verification Value zijn een code en waarde achterop je creditcard. De code en waarde verminderen het risico op fraude bij telefonische en online transacties. Check altijd of deze code en waarde worden gevraagd bij telefonische of online aankopen.

24/7 fraudepreventie

Net als bij andere betaalmiddelen, komt ook bij creditcards helaas misbruik voor. Wij checken elke creditcardbetaling op mogelijk misbruik. Gebeurt er iets verdachts? Dan treffen we meteen maatregelen en nemen contact met je op. De maatregelen kunnen bijvoorbeeld zijn het blokkeren van je creditcard

Heb je zelf het vermoeden van misbruik, fraude of een verwerkingsfout? Wees gerust, je kunt tot 120 dagen na de betaling je geld terugvragen. Het is dan aan de winkelier om te bewijzen dat hij zijn afspraken is nagekomen en goed gehandeld heeft. Wel zo fijn voor jou. 

Lees meer over vermoeden misbruik of fraude van je creditcard

Veelgestelde vragen

Ik heb het vermoeden dat er fraude is gepleegd met mijn creditcard. Wat kan ik doen?

Dat is vervelend. Blokkeer zelf meteen je creditcard in de app of online. Bellen kan natuurlijk ook. Dan kijken we samen wat er aan de hand is.

Lees meer over vermoeden misbruik van je creditcard

Hoe wijzig ik de pincode van mijn creditcard?

De pincode van je creditcard kun je zelf wijzigen bij een geldautomaat van de Rabobank. Daar voer je de huidige pincode in en kies je de menu-optie ‘Pincode wijzigen’.

Ik ben mijn creditcard verloren. Wat nu?

Als je je creditcard verloren bent, laat deze dan meteen blokkeren.

Lees meer over creditcard verloren of gestolen