Browser registreren en inloggen met code

Je gebruikt een vijfcijferige code om in te loggen in de Rabo App. Diezelfde code kun je gebruiken om in te loggen in Rabo Online Bankieren. Registreer daarvoor de browser waar jij graag mee werkt op je laptop, tablet, desktop of mobiele telefoon. We leggen je uit hoe dat werkt.

Tip: log in met de Rabo App. Je logt dan op elk apparaat op dezelfde manier in, zonder dat je een browser hoeft te registreren.

Lees meer over inloggen met de Rabo App

Hoe kan ik inloggen zonder Rabo Scanner?

Om in te loggen met je toegangscode moet je je browser registreren. Dat doe je als volgt.

  1. Log in in internetbankieren op je computer met je Rabo Scanner.
  2. Kies in 'Mijn overzicht' aan de onderkant voor 'Inloggen zonder Rabo Scanner' en klik op 'Nu instellen'.
  3. Klik op 'Registreren'.
  4. Op de pagina met Voorwaarden klik je op 'Volgende'.
  5. Geef je browser een herkenbare naam en kies 'Volgende'.
  6. Bevestig de registratie door je aanvraag te ondertekenen met je Rabo Scanner.
  7. Direct na je registratie ontvang je een sms ter bevestiging.

Na 90 dagen moet je een keer inloggen met je betaalpas en Rabo Scanner. Daarna is je vijfcijferige code weer actief.

Registreer je browser

Veelgestelde vragen browser registreren

Waarom moet ik na het verwijderen van cookies mijn browser opnieuw registreren?

Als je je browser hebt geregistreerd, krijgt die browser een beveiligingscode in de vorm van een encrypted cookie (e-cookie).
Om de veiligheid van internetbankieren te garanderen moet je de browser opnieuw registreren als alle browsercookies worden verwijderd, geblokkeerd of afgekeurd.

Lees meer over het gebruik van cookies

Hoe wijzig ik mijn vijfcijferige code?
  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Open 'Service' en kies 'Veiligheid'
  3. Selecteer 'Toegang en ondertekenen'
  4. Ga naar 'Toegangscode wijzigen'. 
  5. Doorloop de gevraagde stappen.
Hoe verwijder ik een browserregistratie?
  1. Log in in internetbankieren
  2. Ga naar ‘Service’ en dan 'Veiligheid'
  3. Open ‘Toegang en ondertekenen’
  4. Kies 'Toestelregistraties'
  5. Selecteer de registratie die je wilt verwijderen.
  6. Klik op 'Registratie verwijderen'.

Service en Contact