Geld opnemen Rabo Beheerd Beleggen
Een deel van je beleggingstegoed opnemen van je Rabo Beheerd Beleggen portefeuille kan altijd. Je betaalt geen transactiekosten aan ons. De verwerking duurt een paar beursdagen. Hier lees je hoe je dat doet.
Hoe neem ik geld op?
Log in in internetbankieren of open de Rabo App
Je komt nu in het Portefeuille-overzicht
Als de opname hoger is dan het saldo op je Rabo BeleggersRekening dan verkopen we beleggingen. Orders voor de verkoop worden de werkdag na de ingevoerde opname ingelegd.
Wel of niet geld opnemen?
Twijfel je nog of je je geld of een deel ervan moet opnemen? Of wil je eerst op een rijtje zetten wat de voor- en nadelen zijn? Bekijk de informatie op onze pagina 'Beleggingen wel of niet verkopen'.
Wanneer ontvang ik mijn geld?
Normaal gesproken storten we het bedrag binnen 2 beursdagen, na de opname, op het rekeningnummer dat je aan ons hebt opgegeven. Soms duurt het wat langer voordat je het geld ontvangt. Bijvoorbeeld omdat er dagen tussen zitten waarop de beurs gesloten is of omdat er in de tussentijd ook al andere orders zijn ingelegd die invloed hebben op je portefeuille.
Meer dan 90% beleggingstegoed opnemen
Wil je meer dan 90% van je beleggingstegoed opnemen? Dan raden we je aan om de rekening te sluiten. We verkopen dan je volledige portefeuille en maken de verkoopopbrengst naar je over. Zo voorkom je kosten voor het aanhouden van een rekening die bijna leeg is. Je kunt daarna altijd weer eenvoudig starten met beleggen, via de Store in internetbankieren.
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.