Als u een valse e-mail, sms of betaalverzoek krijgt

  • Heeft u gegevens achtergelaten? Bel ons!
  • Ziet u iets afwijkends op uw scherm tijdens het internetbankieren? Bel ons!
  • Stuur de valse e-mail door naar valse-email@rabobank.nl
  • Verwijder de mail uit uw mailbox én uit de verwijderde items.
  • Ontvangt u een vals betaalverzoek? Bel ons!

Een valse e-mail, ook wel phishingmail genoemd, is soms bijna niet van een echte te onderscheiden. Het is dus lastig om nepmails of nepsites te herkennen. Als u er een ontvangt, vraagt u zich af wat er kan gebeuren. Is mijn computer nog veilig? Wat kan ik het beste doen? Door een paar vragen te beantwoorden, kunnen wij u verder helpen.

Heeft u de mail geopend?

Valse sms

Ontvangt u een valse sms? Stuur deze door naar 7226. U krijgt dan een automatisch antwoord waarmee u niets hoeft te doen.

Voorbeelden valse e-mails

Vals betaalverzoek

Ontvangt u een betaalverzoek met het Rabobank-logo, maar vermoedt u dat deze vals is? Betaal deze niet en bel ons als:

  • de link van het betaalverzoek niet begint met …….
  • de naam van de ontvanger niet degene is die u wilt betalen