Retail 2.0 in automotive

Richard Jeurissen

Richard Jeurissen

Terugblikken op het afgelopen automotive jaar geeft een uiteenlopend beeld. Er is veel gewijzigd zoals de herstructurering bij de merkdealers en de voortschrijdende schaalvergroting bij de handel in onderdelen. Ook was er sprake van een sectorbrede omzettoename, vooral door de vraag vanuit de zakelijke markt. 

Vooruitzichten

Zakelijke rijders wilden nog snel profiteren van de lagere bijtellingen voordat de regels per 1 januari 2016 werden aangescherpt. Dit krijgt onherroepelijk zijn weerslag op 2016, want in feite zijn registraties naar voren gehaald. De verkoopaantallen nieuw zullen daarom bij de personenauto’s blijven steken op een lager niveau, namelijk rond de 400.000 à 415.000 auto's. De teruggang in aftersales en schadeherstel zet bovendien gestaag door.

Retail 2.0

Hoogste tijd dus voor retail 2.0. Als ondernemer in de automotive zult u extra gas moeten geven bij een aantal vraagstukken: Waar ligt de focus van mijn autobedrijf? Op welk marktsegment? Hoe bereik ik de klant en waarin onderscheid ik me? En niet in de laatste plaats: Welke middelen heb ik daarvoor nodig? En op welke locaties moet ik dan zichtbaar zijn?

Vooruitblikkend raad ik u aan vooral goed in te spelen op de snel veranderende mobiliteitsbehoefte en klantbeleving. Ga voor retail 2.0!

Ik nodig u van harte uit om te reageren op deze blog en/of andere onderwerpen in onze netwerkgroep op LinkedIn.


Blog, 7 januari 2016

Reageer via Rabobank Automotive netwerkgroep op LInkedIn

Lees eerdere blogs over de sector Automotive

Contact

Rabobank