Anton Dreesmann Jaarcongres

Jaarlijks congres voor retailondernemers

Ondernemers uit de retailsector zijn ieder jaar welkom op het Anton Dreesmann Jaarcongres 'Retailing Beyond Borders'. Op vrijdag 18 januari 2019 zal de negende editie plaatsvinden van het Rabobank Anton Dreesmann Jaarcongres, met als centraal thema 'Nieuwe markten, samenwerkingen en businessmodellen'. Het congres is bedoeld voor bestuurders van grotere retailers. 

Hoort u tot de doelgroep en heeft u interesse om het congres bij te wonen? Neem dan contact op met uw Rabobank Relatiemanager.

Jaarcongres 2019: nieuwe markten, samenwerkingen en businessmodellen

Retailmarkten in Nederland en Europa zullen beperkt groeien. Als de totale taart niet veel groter wordt, zullen retailers ervoor moeten zorgen een groter deel van de taart te krijgen. Daarvoor zijn er diverse kansen waaronder:

  • het aanboren van nieuwe markten
  • het vinden van nieuwe samenwerkingsverbanden
  • het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen

Een andere visie op de traditionele waardeketen is hiervoor nodig. Tijdens het jaarcongres 2010 zullen nationale en internationale retailers hun inzichten en ervaringen op deze gebieden met u delen. Hunkemöller, Shimano en Made.com behoren tot de sprekers.

Samenwerking met Stichting Anton Dreesmann

De Rabobank werkt sinds 2011 samen met Stichting Anton Dreesmann, een kennisinstituut voor en van retailers. Ruim twintig grote Nederlandse retailers zijn bij deze stichting aangesloten om van de stichting een toonaangevend kennisplatform voor retailers te maken.

Lees meer over deze stichting op Antondreesmann.nl

Jaarcongres 2018: innovatie

Op 19 januari 2018 vond het congres plaats met 'innovatie' als centraal thema. Het is voor retailers geen keuze meer om aan innovatie te werken. Het congres stond in het belang van innovatie als het antwoord op de snel veranderende retailwereld. Daarbij is innovatie geen strategische keuze meer, maar een noodzaak om te overleven. Tijdens het congres deelden nationale en internationale retailondernemers hun ervaringen op het gebied van innovatie, waaronder Albert Heijn, Wehkamp en Ocado. Nieuwsgierig naar de kansen voor innovatie voor u als retailondernemer?

Lees meer over het Anton Dreesmann Jaarcongres 2018

Congres 2017: Working on Transition

Op 20 januari 2017 vond de achtste editie plaats van het Rabobank Anton Dreesmann Jaarcongres. Het centrale thema ‘Working on Transition’ heeft betrekking op de fundamentele veranderingen waar de retailsector mee wordt geconfronteerd. Goed inspelen op deze veranderingen is nodig om de Nederlandse retailsector van nieuwe impulsen te voorzien. Dit vraagt om vernieuwend denken en handelen van alle betrokkenen bij de sector, onder wie retailers, leveranciers, vastgoedeigenaren en overheden.

Inspirerende sprekers
Tijdens het congres deelden we inspirerende voorbeelden van vernieuwing door partijen die op een succesvolle manier aan hun transitie werken. Sprekers waren onder meer Casper Meijer (CEO Blokker Holding), Tjeerd Jegen (CEO HEMA), Joris Beckers (medeoprichter Picnic) en Jan Zijderveld (President Europe, Unilever).

Publicaties

Winnende scriptie retailcongres: 'Enhancing the in-store experience for female customers of Tommy Hilfiger'

Retailing Beyond Borders – Working on Transition

Van verkoper naar productcurator

Contact

Wilt u meer informatie over Stichting Anton Dreesmann en/of over het congres? Kijk dan op de website van de stichting of neem contact op met een van onze sectorspecialisten.

Contact

Rabobank