Voorkeuren
Beeldscherm
Kies of je een lichte of donkere achtergrond wil

Regel het bewind, curatele of budgetbeheer voor je klanten

Ben je professioneel inkomensbeheerder en regel je het bewind, curatele of budgetbeheer voor je klanten? We ondersteunen jou en onze klanten bij hun geldzaken.

Regel dit ..

Een nieuwe klant meld je aan in internetbankieren of met een formulier

Geef een verhuizing door, (de)blokkeer een betaalpas of vraag een afschrift op

Alles wat je moet weten inclusief handige documenten en formulieren

(Notariële) volmacht afgegeven, bewind of curatele nodig

Heb je hulp nodig van een familielid, partner of iemand anders bij het regelen van de bankzaken van je klant? Dat valt niet onder professioneel inkomensbeheer.

Meer over het regelen van volmacht of machtiging
Speech bubble question coin

Vragen over inkomensbeheer

Heb je vragen en/of verzoeken over de bankzaken, verzekeringen of hypotheek van je klant? Neem dan contact met ons op via de chat in internetbankieren, stuur een mail naar inkomensbeheer@rabobank.nl of bel ons op werkdagen tussen 09.00 en 13.00 op 088 727 03 07.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een beheer-, leefgeld- of spaarrekening aanvragen voor mijn klant?

Voor het aanvragen van een nieuwe rekening moet je als professionele inkomensbeheerder een mantelovereenkomst met ons hebben afgesloten. Heb je geen mantelovereenkomst? Dan kun je ook geen nieuwe rekeningen aanvragen.

Heb je wel een mantelovereenkomst? Dan kun je een nieuwe beheerrekening, leefgeldrekening of spaarrekening voor je klant aanvragen in internetbankieren of met het aanvraagformulier.

Ik ben benoemd tot bewindvoerder/curator, maar heb geen mantelovereenkomst afgesloten. Wat mag ik wel doen?

Je kunt de bestaande rekening(en) van je klant gebruiken, blokkeren of opheffen. Deze rekening(en) koppelen we op jouw verzoek aan je zakelijke internetbankieren. Daarvoor kun je gebruik maken van het aanmeldformulier.

Daarnaast moet je op de volgende zaken letten.

Wanneer je geen Rabo Business Banking hebt, kunnen we je ook geen toegang geven tot onze digitale omgeving of digitale toegang tot rekeningen van klanten. Dit kan alleen via papieren afschriften. Je kunt geen nieuwe producten openen, ook niet voor bestaande Rabobank-klanten. Hierdoor kun je je klant ook geen klant van Rabobank maken. Servicehandelingen voeren we alleen uit op verzoek van de bewindvoerder of curator.
Staat je vraag er niet tussen? Lees alle veelgestelde vragen over inkomensbeheer.
Inkomensbeheer door professioneel beheerder - Rabobank