Betaalpas blokkeren

Al je jassen, tassen en zakken gecheckt? Alles drie keer overhoop gehaald, op alle plekken gezocht en je hebt je betaalpas nog niet gevonden? Als je pas kwijt of gestolen is, wil je het liefst snel je pas blokkeren. We vertellen je hier wat je het beste kunt doen.

Direct tijdelijk blokkeren

Je kunt je betaalpas online tijdelijk blokkeren. Terwijl je in alle rust uitzoekt wat er met je pas is gebeurd, weet je zeker dat niemand anders er ondertussen misbruik van kan maken.

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Ga onder Zelf regelen naar 'Betaalpas'
  3. Kies 'Pas blokkeren'
  4. Verplaats het schuifje zodat het wit is

De blokkade gaat direct in. Pas teruggevonden? Dan kun je met hetzelfde schuifje deblokkeren.

Betaalpas blokkeren

Definitief blokkeren: nieuwe pas

Als je pas gestolen is, of als je zeker weet dat je hem kwijt bent, vraag je een nieuwe betaalpas aan. We blokkeren een verloren of gestolen pas dan direct voor je. Belangrijk: als je eenmaal een nieuwe pas hebt aangevraagd, kun je de oude pas niet meer deblokkeren als je hem tóch terugvindt. Wacht dan op de nieuwe pas.

Betaalpas aanvragen

Inloggen zonder pas

Als je de Rabo App niet gebruikt en je niet zonder Rabo Scanner kunt inloggen, neem dan contact met ons op om je pas te blokkeren.

Neem contact met ons op

Mobiele pas en creditcard blokkeren

Je creditcard blokkeer je op bijna dezelfde manier als een betaalpas. 

Je mobiele pas blokkeer je door je toestelregistratie te verwijderen in de Rabo Wallet App. Bij een nieuw toestel moet je die telefoon dan weer registreren. Lees er meer over op de servicepagina over de Rabo Wallet.

Creditcard blokkeren Over Rabo Wallet

Betaalpas deblokkeren

Heb je je geblokkeerde pas toch weer teruggevonden? Fijn! Als je hem tijdelijk hebt geblokkeerd, kun je hem ook zelf deblokkeren. Hoe je dit doet, vind je op de pagina 'Betaalpas deblokkeren' via de oranje knop hieronder.

Meer over pas deblokkeren

Veelgestelde vragen

Hoe blokkeer ik mijn betaalpas in de Rabo App?

Je blokkeert je pas zelf snel tijdelijk in de Rabo App:

  • Log in in de Rabo App
  • Ga naar Zelf regelen en dan naar 'Betaalpas'
  • Kies 'Pas blokkeren'
  • Verplaats het schuifje van groen naar wit

In internetbankieren volg je dezelfde stappen.

Betaalpas blokkeren

Hoe blokkeer ik mijn pas zonder Rabo Scanner?

Dit kan op verschillende manieren: 

  • Als je inloggen zonder Rabo Scanner al hebt ingesteld en je browser of toestel hebt geregistreerd, kun je via Rabo Online Bankieren blokkeren. Ga naar ‘Bankpas’ onder Zelf regelen en kies ‘Pas blokkeren’.
  • Gebruik je de Rabo Bankieren App? Dan kun je via de app blokkeren. Ga naar 'Zelf regelen' en kies 'Pas blokkeren'.
  • Gebruik je tweede Rabobank bankpas om in te loggen en je andere pas te blokkeren. Let op: Er is altijd maar één pas gekoppeld aan Rabo Online Bankieren. Ben je deze pas kwijt? Dan is dit niet mogelijk.
Waarom kan ik niet inloggen met mijn extra bankpas, om mijn betaalpas te blokkeren?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat de pas niet gekoppeld is aan Rabo Online Bankieren. Je krijgt dan foutcode 942 te zien op je Rabo Scanner. Deze pas kun je niet gebruiken om mee in te loggen. 

Log op een andere manier in of gebruik de app. 

    Andere foutcodes bekijken

    Moet ik na het blokkeren zelf een nieuwe pas aanvragen?

    Is je pasje echt kwijt of gestolen? Vraag dan een nieuwe betaalpas aan. Wij blokkeren dan je oude pasje. Je hoeft in dat geval niet los je pas te blokkeren.

    Nieuwe betaalpas aanvragen

    Wat moet ik doen als mijn pas/portemonnee/tas gestolen is?

    Blokkeer al je gestolen pasjes, ook je creditcard. Is je telefoon ook gestolen? Verwijder dan ook je toestelregistratie in Rabo Online Bankieren. Doe altijd aangifte bij de politie. Lukt blokkeren niet, of heb je ergens anders hulp bij nodig? Neem dan even contact met ons op. We helpen je graag.

    Creditcard blokkeren Neem contact met ons op

    Ik heb een pas van de Rabobank gevonden. Wat moet ik doen?

    Heel fijn dat je wilt helpen! Neem even contact met ons op, dan kunnen wij de eigenaar helpen en de pas blokkeren.

    Neem contact met ons op

    Ik herken een afschrijving niet, maar ik ben mijn pas niet kwijt. Moet ik mijn pas blokkeren?

    Neem even contact met ons op. Samen kunnen we kijken we wat er aan de hand is, en of je pas of rekening geblokkeerd moet worden.

    Neem contact met ons op Meer over fraude en misbruik

    Service en Contact