Betaalpas deblokkeren

Gelukkig, je hebt je bankpas teruggevonden. Die had je voor de zekerheid wel tijdelijk geblokkeerd. Slim! Maar hoe haal je die blokkade er weer vanaf? Of misschien toetste je te vaak de verkeerde pincode in, wat doe je dan? We vertellen je hier hoe je de betaalpas van Rabobank kunt deblokkeren.

Hoe deblokkeer ik mijn bankpas?

Je bankpas deblokkeren kun je in de meeste gevallen gewoon zelf. Hoe je dat doet? Dat ligt eraan waarom je pas geblokkeerd is.

Je hebt bewust je pas geblokkeerd

Als je je bankpas kwijt bent, kun je deze voor de zekerheid blokkeren. Heb je je geblokkeerde pas weer teruggevonden? Dan kun je deze zelf weer deblokkeren. Dit gaat het snelst via de Rabo Bankieren App:

  1. Log in via de oranje knop 'Betaalpas deblokkeren' hieronder of ga naar 'Bankpas' onder Zelf regelen en kies 'Pas deblokkeren'
  2. Kies ‘Pas deblokkeren’
  3. Selecteer de pas waarvan je de blokkade wilt opheffen
  4. Verzet het schuifje zodat deze groen is

Gelukt? Dan kun je je pas direct weer gebruiken. 

Je hebt te vaak een foute pincode ingevoerd

Na te vaak een foute pincode, blokkeren we automatisch je bankpas. Heb je dit zelf gedaan en wil je de pas weer gebruiken? Volg dan onderstaande stappen:

  1. Bij te vaak een verkeerde pincode in je Rabo Scanner moet je eerst je bankpas blokkeren. Gebruik hiervoor de oranje knop 'Betaalpas deblokkeren'. Was het een betaal- of geldautomaat? Dan kun je direct naar stap 2.
  2. Volg de knop 'Pas deblokkeren' hieronder of ga naar Zelf regelen, kies 'Bankpas' en dan 'Bankpas deblokkeren'. Zet het schuifje om zodat hij groen is.
  3. Activeer je bankpas in een geldautomaat van de Rabobank. In het buitenland kan dit alleen bij speciale geldautomaten.

Ben je de pincode vergeten, vraag deze dan op via de link 'Pincode aanvragen'. Deblokkeer je pas zodra je de pincode hebt. Je kunt alleen je pincode online opvragen als je al kunt inloggen zonder Rabo Scanner. Kun je dit niet? Kom dan met een geldig legitimatiebewijs langs bij een Rabobank bij jou in de buurt.

Betaalpas deblokkeren

Vind een geldautomaat Pincode opvragen

Weet je niet zeker of je betaalpas geblokkeerd is?

Dit kun je zelf controleren door je pasje in de Rabo Scanner te steken. Als je pas geblokkeerd is zie je hier een melding over. Geen melding maar wel een probleem? Dan krijg je na het inloggen waarschijnlijk een foutcode te zien. Zoek deze op via de link ‘Zoek mijn foutcode’ hieronder. 

Zoek mijn foutcode

Mobiele pas en creditcard deblokkeren

Je creditcard deblokkeer je op bijna dezelfde manier als je bankpas. Lees er alles over op de pagina ‘Creditcard deblokkeren’.

Je mobiele pas blokkeer je door de toestelregistratie te verwijderen. Bij een nieuw toestel moet je deze dus opnieuw registreren om te ‘deblokkeren’. Heb je te vaak een verkeerde code ingetoetst? Maak dan een nieuwe code aan via Zelf regelen, onder ‘Mobiel betalen’. Hier heb je een Rabo Scanner voor nodig.

Creditcard deblokkeren Over Rabo Wallet

Nieuwe betaalpas activeren

Je hebt een nieuwe bankpas gekregen, maar hij doet het niet. Geen paniek, waarschijnlijk moet je de nieuwe pas alleen nog activeren. Kies ‘Betaalpas activeren’ om te lezen hoe je dat doet.

Betaalpas activeren

Veelgestelde vragen

Ik krijg een foutmelding te zien. Is dat een blokkade?

Meestal niet. De meeste foutcodes los je eenvoudig zelf op. Zoek je code op in de tool op onderstaande pagina, en volg de bijbehorende instructies.

Zoek mijn foutcode

Hoe deblokkeer ik mijn pas zonder Rabo Scanner?

Dit kan op verschillende manieren: 

  • Als je inloggen zonder Rabo Scanner al hebt ingesteld en je browser of toestel hebt geregistreerd, kun je via Rabo Online Bankieren deblokkeren. Ga naar ‘Bankpas’ onder Zelf regelen en kies ‘Pas deblokkeren’. 
  • Gebruik je de Rabo Bankieren App? Dan kun je via de app deblokkeren. Ga naar 'Zelf regelen' en kies 'Pas deblokkeren'.
  • Gebruik je tweede Rabobank bankpas om in te loggen en je andere pas te deblokkeren. Let op: Er is altijd maar één pas gekoppeld aan Rabo Online Bankieren. Ben je deze pas kwijt? Dan is dit niet mogelijk.
  • Bel ons op 088 722 67 67, of vanuit het buitenland: +31 88 722 67 67. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Service en Contact