Met Rabo eTrade regel je eenvoudig en online je Trade zaken op een veilige en vertrouwde manier.

    Op elk gewenst moment je Trade zaken regelen. Realtime inzicht op de status van je transacties. Communicatie met de Trade afdelingen over je transacties. Een dashboard op basis van je voorkeur en informatiebehoefte.

    Zo werkt Rabo eTrade

    Rabo eTrade aanvragen

    Wil jij ook graag je Trade zaken via Rabo eTrade afhandelen? Neem dan contact op met jouw adviseur. Deze helpt je graag verder.

    Online hulptool ‘Show me how'

    Door in Rabo eTrade op het icoontje ‘Show me how’ te klikken, heb je direct toegang tot bijvoorbeeld introductie scenario’s, snelkoppelingen naar veelgebruikte items, uitleg van velden en een zoekfunctie. Hiermee raak je nog sneller wegwijs bij het organiseren van jouw Trade zaken via Rabo eTrade.

    Productdetails

    Wat zijn de voordelen van Rabo eTrade

    Hieronder hebben we de top 10 van de voordelen van werken via Rabo eTrade op een rij gezet:

    1. één dashboard met de belangrijkste informatie zodra je Rabo eTrade opent: o.a. alerts, to do’s, transacties die wachten op reactie van de bank en de mogelijkheid urgente transacties apart volgen; 
    2. inzicht in alle transacties inclusief status plus inkomende correspondentie van de bank zodra deze operationeel is;
    3. concept transacties zijn eenvoudig aan te maken om ter review naar de tegenpartij te sturen;
    4. correspondentie van de bank ontvangt u digitaal;
    5. afgeronde transacties kunnen uit het transactieoverzicht worden geschoond;
    6. snelkoppeling(en) naar uw favoriete templates;
    7. per transactie de mogelijkheid om direct met de Trade afdeling te communiceren;
    8. naast de standaard rapportages binnenkort de mogelijkheid om zelf uitgebreide rapportages voor alle transacties aan te maken;
    9. via de ‘Supervisor-functie’ zelf het beheer van gebruikers en hun autorisaties inrichten en bijvoorbeeld ook e-mail alerts instellen; 
    10. zelf de controle (4-ogen principe) inrichten voor bijvoorbeeld tekenbevoegdheden en aanvullend voor het opvoeren van templates, adresboek en clausules.
    Via een eigen Supervisor regel je zelf het beheer en de gebruikers

    Om goed met Rabo eTrade te kunnen werken is het noodzakelijk een Supervisor te bepalen.

    Wat doet een Supervisor:

    De Supervisor richt Rabo eTrade in op een manier die bij jullie past:

    • wijst medewerkers aan die met Rabo eTrade als ‘gebruiker’ gaan werken
    • koppelt deze ‘gebruikers’ aan Trade producten en kent autorisaties/tekenbevoegdheden toe
    • zet een autorisatiesstructuur op (bijvoorbeeld: voor het aanvragen van een product is altijd een tweede handtekening nodig)
    • richt indien gewenst een controle (4-ogen principe) in voor bijvoorbeeld het opvoeren van templates, adresboek en clausules

    Kan iedereen Supervisor zijn?

    Er zijn geen specifieke voorwaarden verbonden aan wie de Supervisor mag of moet zijn. Vaak is het bijvoorbeeld de teamleider of senior medewerker van de afdeling die jullie Trade zaken afhandelt.

    NB:
    de Supervisor kan zichzelf ook als ‘gebruiker’ aanmerken en daarmee ook zelf jullie dagelijkse Trade zaken afwikkelen.

    Kosten

    Het gebruik van Rabo eTrade is gratis. Je betaalt alleen voor de producten die je afneemt. De kosten per product staan beschreven in de tarievenfolder zakelijk betalingsverkeer.

    Bekijk de tarieven zakelijk betaalverkeer

    Voorwaarden

    Veelgestelde vragen

    Hoe kan ik de status van mijn zending volgen?

    De status van jouw zendingen kun je volgen via de website van Parcel International op basis van het referentienummer van je product. Dit nummer vind je in Rabo eTrade. De referentienummers voor bankgaranties beginnen met GU of GB, voor Letter of Credit met LM of LX en voor documentaire incasso’s met CM of CX.

    Volg je zending via www.parcelinternational.nl

    Corona en Rabo eTrade

    De online werkwijze van Rabo eTrade is vanzelfsprekend Corona-’proof’. Echter vanwege de impact van het coronavirus kan het voorkomen dat koeriersdiensten documenten niet tijdig of zelfs niet afleveren in bepaalde landen. Neem altijd vooraf contact op met jouw handelspartner over de mogelijkheden om zaken te doen.

    Lees meer over de impact van het coronavirus

    Waar kan ik terecht als ik voorlopig ook nog gebruik blijf maken van RTA?

    In welke gevallen blijf ik tijdelijk RTA gebruiken in plaats van Rabo eTrade

    Na migratie naar Rabo eTrade kun je al jouw binnenlandse en buitenlandse garanties bekijken of muteren via Rabo eTrade (RTA bevat dan alleen nog de historie van de bankgaranties die al voor migratie liepen).

    Alle Direct Collections en overige incasso’s die je na jouw migratie naar Rabo eTrade aangaat, kun je inzien en wijzigen via Rabo eTrade. De Direct Collections en overige Incasso’s geopend voor jouw migratie blijf je via RTA inzien en/of muteren.

    Alle Letters of Credit die je na jouw migratie naar Rabo eTrade aangaat, kun je inzien en wijzigen via Rabo eTrade. De Letters of Credit geopend voor jouw migratie blijf je via RTA inzien en/of muteren. In de loop van 2021 kun je ook deze via Rabo eTrade inzien en muteren. Zodra het zover is ontvang je daarover bericht.

    Waar kan ik terecht met mijn vragen over RTA

    Via onderstaande link vind je uitgebreide informatie over het gebruik van Rabo Trade Access. Ook lees je hier het antwoord op veelgestelde vragen.

    Lees meer over Rabo Trade Access

    Contact

    Voor overige vragen kun je contact opnemen met Trade Service Desk 030 – 216 36 00 tussen 8:00 – 17:30 uur of mailen naar trade.servicedesk@rabobank.nl

    Zelf regelen & Contact