Support Rabo Business Banking Pro
Rabo Business Banking maakt zakelijk internetbankieren makkelijker en overzichtelijker. Hier vind je uitgebreide informatie en demo’s over de mogelijkheden. Voor ondersteuning bij Rabo Business Banking Pro kun je ook op iedere pagina een ‘Meer info’-link aanklikken.
Rabo Business Banking wordt het nieuwe portaal voor al je bankzaken. De informatie op deze pagina is ook van toepassing voor Rabo Internetbankieren
Rabo Business Banking Pro
Hier vind je alle informatie en demo’s van Rabo Business Banking.
Je kunt met de Rabo Scanner inloggen bij Rabo Business Banking.
Autorisaties en limieten voor jouw gebruikers instellen en aanpassen doe je zelf. Klik bij ‘Zelf regelen’ op het onderdeel ‘Autorisaties’. Hier kun je gebruikers toevoegen, autorisaties per rekening toekennen en een toegangsmiddel koppelen. Indien gewenst, kun je een vier-ogen principe voor het wijzigen van autorisaties door de bank laten instellen.
Met Rekeninggroepen maak je afgescheiden groepen, bijvoorbeeld bedrijfsonderdelen of projecten, binnen jouw overeenkomst. Elke groep heeft eigen rekeningen en Beheerders en een eigen adresboek. Daarmee beperk je het gebruik van Rabo Business Banking en de toegang tot jouw gegevens tot de gebruikers die deze informatie daadwerkelijk nodig hebben.
Koppel jouw boekhoudpakket aan Rabo Business Banking. Zo kun je betaalopdrachten, incasso-opdrachten, informatie over saldi en transacties over en weer uitwisselen.
Je kunt bestanden met betalingen en Euro incasso-opdrachten importeren die je in jouw boekhoud- of administratiepakket hebt aangemaakt.
Downloaden transacties geeft je de mogelijkheid om jouw transacties van alle betaal- en spaarrekeningen op je pc op te slaan. Naast formaten die geschikt zijn voor boekhoudpakketten, kun je ook rekeningafschriften in PDF downloaden. Maak je gebruik van een boekhoudpakket om het transactiebestand in te verwerken? Dan adviseren wij je om de handleiding hiervan te raadplegen om te achterhalen welk importbestand jouw boekhoudpakket ondersteunt.
Door het zetten van een tweede handtekening geef je een goedkeuring voor losse opdrachten en batches die door een andere gebruiker binnen dezelfde overeenkomst zijn klaargezet voor betaling. Bij Autorisaties stel je per rekening per gebruiker vast vanaf welke limiet een 2e handtekening vereist is. Opdrachten met een hoger bedrag dan de vastgestelde limiet krijgen de status 'vrij te geven'. De gebruikers die geautoriseerd zijn voor het zetten van een 2e handtekening vinden deze opdrachten onder de optie 'Zetten 2e handtekening'. Het zetten van een 2e handtekening is ook mogelijk met de Rabo Bankieren App.
Als je een Euro-incassocontract hebt afgesloten met jouw bank kun je handmatig Euro-incasso opdrachten aanmaken en verzenden. Je kunt een nieuwe euro-incasso opdracht aanmaken door de gewenste gegevens in te vullen of gebruik te maken van een of meerdere adressen uit het adresboek.
Je kunt betaalopdrachten buiten Europa en/of in vreemde valuta aanmaken. Je krijgt een melding als je je gegevens hebt ingevuld die leiden tot een Wereldbetaling. Om een Wereldbetaling te verwerken, dien je vervolgens aanvullende gegevens in te voeren.
Wij vinden het belangrijk dat je onze website eenvoudig kunt bedienen en dat de informatie voor iedereen duidelijk is. Om veilig te kunnen bankieren moet jouw browser voldoen aan de meest recente beveiligingseisen. Controleer regelmatig of je de nieuwste versie van jouw browser gebruikt.