Zakelijk online bankieren verandert

Achter de schermen ontwikkelt Rabobank haar systemen, zodat jij in de toekomst nog sneller en eenvoudiger online kunt bankieren.

Nieuwe mogelijkheden in je betaalomgeving

Terwijl jij zakendoet, voegen wij achter de schermen nieuwe functies toe om online bankieren sneller en eenvoudiger te maken. De Random Reader, (USB) paslezer en smartcard vervangen we bijvoorbeeld door de Rabo Scanner en de Rabo OnlineKey. Hiermee log je vanaf elk apparaat in zonder extra software. 

Naast een hoog gebruiksgemak krijg je meer controle. Je logt in via één portaal, Rabo Corporate Connect, dat je volledig naar jouw wensen samenstelt. Ook heb je via dit portaal toegang tot de onderzoeksrapporten van de Rabobank. Binnenkort voegen we nog meer nieuwe diensten aan dit portaal toe.

Bekijk de video over de nieuwe mogelijkheden

Vervanging Rabo Cash Management

Om mee te kunnen groeien met jouw wensen, vervangen we Rabo Cash Management door een toekomstbestendig systeem: het vernieuwde Rabo Internetbankieren Professional. Je krijgt meer mogelijkheden om zelf deze nieuwe omgeving voor zakelijk online bankieren in te richten naar jouw behoeften. Je kunt hierbij kiezen uit allerlei functies en autorisatiemogelijkheden.

Lees meer over Rabo Internetbankieren Professional

Nieuwe module voor Autorisaties

In de nieuwe omgeving krijg je toegang tot een nieuwe module voor Autorisaties. Hierin beheer je volledig zelf de autorisatiestructuur. Je krijgt de mogelijkheid om zelf online een uitgebreide functiescheiding aan te brengen, limieten per gebruiker, per rekening in te stellen, het beheer van de overeenkomst toe te wijzen aan meerdere personen en om meervoudige machtiging in te stellen. 

Het autoriseren van gebruikers en het ondertekenen van opdrachten werkt anders dan je gewend bent in Rabo Cash Management. Een overzicht van de belangrijkste wijzigingen: 

Je kunt zelf de autorisaties van gebruikers zien, instellen en wijzigen. Er zijn drie verschillende rollen gebruikers met andere opties; de eigenaar, de beheerder en de functionaris. Autorisaties worden ingesteld per rekening, tot een instelbaar maximaal bedrag per gebruiker. De volgorde van ondertekenen staat vast: gebruikers die alleen een eerste handtekening mogen zetten, moeten ook als eerste tekenen. De eerste handtekening wordt per bestand gezet. De eventuele tweede handtekening wordt per batch gezet. Het is mogelijk om een compleet overzicht te downloaden van de instellingen van de overeenkomst, rekeningen en de autorisaties van de gebruikers. 

De bestaande autorisaties uit Rabo Cash Management worden automatisch voor je overgezet. Een adviseur van de Rabobank zal met je bespreken wat de overige veranderingen voor jou betekenen.

Bekijk in dit filmpje wat de wijzigingen inhouden

Naar een toekomstbestendig systeem

Wij begeleiden je bij de overgang van Rabo Cash Management naar de nieuwe omgeving voor zakelijk online bankieren. Jouw Rabobank neemt tijdig contact met je op om de overgang met je te plannen. Je Rabo Cash Management Overeenkomst zetten wij voor je over naar de nieuwe omgeving. Deze overgang vindt plaatst op een met jou afgestemd moment. Met je bank bespreek je hoe je voor jouw betalingsverkeer optimaal kunt gebruikmaken van de vernieuwde omgeving.

Wat betekent de overgang voor mijn bedrijf?

De impact van de overgang is minimaal. Je huidige instellingen nemen wij één op één over, zodat je jouw bankzaken ongestoord kunt blijven regelen. Instellingen die we mee verhuizen zijn bijvoorbeeld adresboeken, geagendeerde opdrachten, periodieke opdrachten, autorisaties, gebruikersprofielen en incassomachtigingen. Jouw reeds afgegeven volmachten hoeven niet vervangen te worden. Uiteraard behoud je toegang tot jouw (historische) transactiegegevens.

Lees meer over de automatische omzetting van jouw gegevens (PDF)
Hoe kan ik me voorbereiden op de overgang?

We maken graag een afspraak met jou om de overgang naar de vernieuwde omgeving toe te lichten. Tijdens deze afspraak bespreken we onder meer een checklist, waarmee jij je kunt voorbereiden op de overgang én op het deactiveren van jouw Rabo Cash Management. Je kunt de checklist hier al bekijken.

Bekijk de checklist (PDF)

Afhankelijk van het downloadformaat dat je gebruikt in Rabo Cash Management, adviseren wij je bij de overgang over te stappen naar één van de toekomstbestendige downloadformaten in de nieuwe online omgeving voor zakelijk bankieren. 

De downloadformaten in beide omgevingen verschillen op een aantal punten. Raadpleeg onderstaande documentatie voor de verschillen tussen je huidige RCM formaat en het toekomstbestendige RIB formaat.

Verschillendocument RCM MT940U naar RIB MT940S (PDF) Verschillendocument RCM MT940S naar RIB MT940S (PDF) Verschillendocument RCM MT940E naar RIB MT940S (PDF) Verschillendocument RCM CAMT053 naar RIB CAMT053 (PDF)
Ondersteuning

Tijdens de overgang ondersteunen wij je zoveel mogelijk. Heb je vragen? Dan kun je altijd contact opnemen met jouw adviseur bij de Rabobank.

Meer over zakelijk online bankieren

Inloggen met de Rabo Scanner Rabo OnlineKey Veranderingen Rabo Internetbankieren

Zelf regelen & Contact