Personalisatie next level
Aandacht voor de gast is vanzelfsprekend. Des te belangrijker is de veranderende behoeften van de consument. Dit vraagt aanpassingsvermogen van ondernemers, die hun product verder moeten personaliseren.
Personalisatie betekent productdifferentiatie
Doordat de consument steeds meer een product (of ervaring) wenst dat is afgestemd op zijn of haar wensen, zal het product veranderen. Een goed voorbeeld is de wijze waarop het product bij vakantieparken steeds verder gedifferentieerd is. Waar je vroeger alleen een standaard vakantiehuis kon boeken, is het tegenwoordig niet meer dan gebruikelijk om een unieke ervaring te beleven in je eigen tiny house, boomhut of luxe safaritent.
Meer aandacht voor personalisatie voeding
Steeds meer consumenten hebben aandacht voor voeding in relatie tot hun gezondheid. Daarnaast neemt het aantal mensen met allergieën toe. Hierdoor vraagt de consument vaker voeding die is afgestemd op zijn of haar wensen en levensstijl. Ondernemers zullen hier in hun aanbod meer rekening mee moeten houden, om de toekomstige gast te kunnen blijven bedienen.
Vita Mojo in Londen is een goed voorbeeld van een restaurant dat inspeelt op deze trend. Dit restaurant stelt je volledig in staat om tot de gram nauwkeurig je maaltijd samen te stellen, die vervolgens door de kok wordt bereid.
Ontdek het geheim van Vita Mojo