Veilig bankieren in app

Veilig zakelijk bankieren

Heb je een spoedopdracht ontvangen voor een betaling die afkomstig lijkt van de directeur? Of heb je een verzoek ontvangen om een factuur te betalen met een nieuw rekeningnummer? Dan kan het gebeuren dat je geld overmaakt naar een crimineel. Neem altijd eerst contact op met degene van wie de opdracht of factuur lijkt te komen of het bericht klopt.

Waarschuwing

Op dit moment worden valse berichten via e-mail en sms verstuurd uit naam van de Rabobank. Dit is phishing. Daarin staat dat je betaalpas komt te vervallen en dat je deze naar ons moet opsturen. Trap er niet in! Deze berichten zijn niet van ons. 

Nóóit doen:

  1. Je betaalpas opsturen.
  2. De pincode van je betaalpas doorgeven of online invullen.

Phishing checken en melden

Je hebt een e-mail, sms, Whatsapp, betaalverzoek of Tikkie ontvangen en je weet niet zeker of dit van ons komt. Als je niets hebt geopend of nergens op hebt geklikt, hoef je meestal niets te doen.
Weet je het niet zeker of heb je op een link geklikt? Doorloop onze checklist en je weet wat je moet doen.

Phishing checken en melden

Lees ook

Veilig bankieren op app en web Kwetsbaarheden melden

Service en Contact