Vrouw betaalt met Rabo Wallet in winkel

Rabo Wallet - betalen met je mobiel

Met de gratis Rabo Wallet App betaal jij eenvoudig én veilig in de winkel met je Android telefoon. Ook kun je parkeren en tanken, betaalverzoeken doen, je saldo checken, de rekening delen en nog veel meer. Je hebt geen betaalpas meer nodig. Kijk of je mobiel geschikt is, download de app én ontdek het gemak van mobiel betalen.

Mpin

Betalen met je smartphone: hoe werkt het?

Met de Rabo Wallet betaal je door de achterkant van je telefoon tegen de betaalautomaat te houden. Het werkt simpel en snel en je het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven.

Veelgestelde vragen over de Rabo Wallet

Voor welke toestellen is Rabo Wallet geschikt?

De Rabo Wallet is geschikt voor bijna alle Android toestellen met een NFC (Near Field Communication) antenne en softwareversie 7.0 of hoger. In de Google Play Store wordt aangegeven wanneer een toestel niet compatible is. De Rabo Wallet is niet geschikt voor iPhone-gebruikers.

Wat kost het?

De Rabo Wallet app is gratis. Naast mobiel betalen biedt de Rabo Wallet ook andere diensten zoals parkeren, tanken en klantkaarten via de Rabo Wallet.

Je betaalt wel de gebruikelijke kosten voor:

je betaalrekening bij de Rabobank het gebruik van mobiel internet aan je telecomaanbieder het gebruik van de dienst betaald parkeren. Je betaalt je parkeerkosten en 19 eurocent per parkeersessie bij een tanksessie

Je hebt geen internetverbinding nodig om te betalen met de Rabo Wallet. Voor de volgende diensten heb je wel een internetverbinding nodig:

instellen van je mobiele betaalpas instellen van je mPIN opvragen van je saldo betalen met QR code parkeren tanken
Lees meer over je mobiele betaalpas Lees meer over mPIN
Hoe ziet het met de veiligheid van de Rabo Wallet?

Mobiele betaalpas

De Rabo Wallet werkt via een mobiele betaalpas die je in de app installeert. Om te betalen met je Rabo Wallet heb je een mobiele pincode nodig: mPIN. De mPIN bestaat uit 4 cijfers en kun je zelf kiezen.

Mobiele pincode: mPIN

Voor betalingen onder de € 25 heb je met je Rabo Wallet geen mPIN nodig. Wil je dat liever wel? Je kunt de hoogte van het bedrag waarbij je een mPIN moet invullen, zelf instellen. Je moet standaard altijd een mPIN invullen bij:

betalingen boven de € 25 meerdere betalingen onder de € 25 die samen meer zijn dan € 50

Je stelt je mPIN zelf in. Het is een andere 4-cijferige pincode dan de pincode van je plastic betaalpas. Het is ook een andere code dan je 5-cijferige toegangscode voor de Rabo App en/of de Rabofoon. Gebruik je 3 keer een verkeerde mPIN? Dan blokkeren wij je mobiel betalen. Je kunt zelf je mPIN wijzigen of deblokkeren in de RaboWallet. Voor het wijzigen en deblokkeren van de mPIN heb je wel een Rabo Scanner nodig.

Let op: personen die de beschikking hebben over je telefoon, kunnen zonder mPIN betalingen doen tot een maximum van € 50.

Lees meer over veilig bankieren

Telefoon gestolen of verloren?

Ben je je telefoon kwijt of is deze gestolen? Je kunt via Online Bankieren je Wallet registratie verwijderen. Ga naar ‘Profiel’ en kies vervolgens voor ‘Toegang’ en ‘Toestelregistraties’. Of neem direct contact op met je lokale bank. We verwijderen dan je toestelregistratie. Hiermee beëindigen we de mogelijkheid om mobiel te betalen met je verloren toestel.

Telefoon verkocht of in reparatie?

Word je telefoon gerepareerd of verkoop je je toestel? Vergeet dan niet onderstaande te doen:

In het menu van de app staat een knop ‘Verwijder Rabo Wallet registratie(s)’. Hiermee beëindig je betalen met de Rabo Wallet. Verwijder de app van je telefoon

Heb je vragen, neem dan contact op met je Rabobank.

Kan ik Rabo Wallet ook als zakelijke klant gebruiken?

Ook als zakelijke klant kun je de Rabo Wallet gebruiken.

Lees meer over Rabo Wallet voor zakelijke klanten
Wat zijn de voorwaarden?

Ga je met de Rabo Wallet aan de slag? Informeer jezelf dan goed. Lees bijvoorbeeld onderstaande voorwaarden goed door.

Bekijk de voorwaarden en tarieven van betaalproducten en diensten

Klaar om de Rabo Wallet te gebruiken?