Gezin pakt spullen in voor vakantie

Goed voorbereid op vakantie

Pech kan je altijd overkomen, ook op vakantie. Bereid je daarom goed voor als je op reis gaat. Met de Interpolis Doorlopende Reisverzekering bijvoorbeeld, daarmee kan je rekenen op hulp bij onverwachte situaties als je op reis bent. En we geven je 8 tips om problemen te voorkomen zodat je zonder zorgen op vakantie kunt gaan.

1. Check de situatie in het land van bestemming

Per land kan de wet- en regelgeving verschillen. Check goed of je bijvoorbeeld bepaalde vaccinaties nodig hebt en of er andere verkeersregels gelden. Misschien heb je een milieusticker of vignet nodig, bestel deze dan op tijd. Check daarnaast altijd wat het actuele reisadvies voor je bestemming is voordat je je vakantie boekt én vlak voor vertrek.

2. Raak niet buitengesloten

Ga je op autovakantie? Neem dan een reservesleutel mee. Je sleutel kan afbreken, gestolen worden of kwijtraken. Zo raak je in ieder geval niet buitengesloten en hoef je niet op pechhulp te wachten. Pech met de auto? De aanvullende dekking Voertuighulp op reis biedt extra hulp. Sleepkosten en kosten voor een vervangende chauffeur of ander vervoer naar huis zijn hiermee gedekt.

3. Zorg goed voor je paspoort

Je paspoort heb je natuurlijk al bij je, maar het is ook handig een kopie op te slaan op je telefoon, voor het geval je ‘m kwijtraakt. Zorg dat je je kopie wel op een veilige plek opslaat. Aangekomen op bestemming? Stop je paspoort dan weg op een veilige plek.

4. Activeer je betaalpas voor wereldwijd gebruik

Ga je op vakantie buiten Europa? Dan moet je je betaalpas activeren voor wereldwijd gebruik. Doe dit alvast voor je vertrekt.

5. Neem een creditcard mee

In het buitenland is je normale betaalpas niet altijd bruikbaar. Met je creditcard ben je voorbereid op situaties, zoals betalingen bij noodgevallen en het boeken van je hotel of huurauto.

6. Stop onmisbare items in je handbagage

Belangrijke items, zoals je medicijnen en je bril, wil je graag bij de hand hebben. Stop deze daarom altijd in je handbagage zodat je er elk moment bij kan. Ook handig voor het geval dat je koffer kwijt of vertraagd is.

7. Sla deze telefoonnummers op in je telefoon

In sommige situaties wil je direct de juiste hulp inschakelen. Zoals de Interpolis Alarmcentrale na bijvoorbeeld een ongeval. Of je bank, als je bankpas of creditcard wil laten blokkeren. De volgende nummers zijn daarom handig om in je telefoon op te slaan:

    24/7 hulp bij noodsituaties van de Interpolis Alarmcentrale: +31 13 462 04 62 Bankpas of creditcard laten blokkeren door Rabo Interhelp: +31 88 722 67 67

Bij een onverwachte gebeurtenis tijdens je vakantie bel je eerst met de Interpolis Alarmcentrale. De Interpolis Alarmcentrale is er voor je, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Houd je zorgpas bij de hand.

8. Check je reisverzekering voor vertrek

Check voor vertrek altijd of je reisverzekering nog aansluit op je vakantieplannen. Ga je bijvoorbeeld op skivakantie? Controleer dan of je wintersportdekking aanstaat. En ga je op vakantie buiten Europa? Zet dan de werelddekking op je doorlopende reisverzekering aan. Wil je nalezen welke schades je Interpolis Doorlopende Reisverzekering dekt? Kijk dan op de pagina Dekking Interpolis Doorlopende Reisverzekering, raadpleeg je polisblad in Berichten in Rabo Online Bankieren, bekijk de voorwaarden of lees de veelgestelde vragen.

Illustratie mobiel met handen

Schade melden

Wil je schade melden? Dit kan 24 uur per dag en 7 dagen per week. Meestal wordt je melding met één telefoontje afgehandeld. Bel de Interpolis Alarmcentrale via telefoonnummer +31 13 462 04 62 of neem online contact op met Interpolis. Wel zo prettig.

Schade melden op Interpolis.nl

Ben jij al klaar voor je volgende reis?

Bekijk je doorlopende reisverzekering en check of je hem eventueel moet wijzigen voor je volgende vakantie.

phone

Hulp nodig?