
Eerste keer btw aangifte doen
Als startende ondernemer krijg je ermee te maken. Je eerste btw-aangifte. Natuurlijk niet de leukste bezigheid, maar het moet wel gebeuren. Omdat jij ongetwijfeld meer te doen hebt dan je administratie, hebben we handige tips en tricks voor je verzameld.

Zo voorkom je gedoe achteraf

In je agenda: deadlines
De btw-aangifte doe je elk kwartaal. Zet vast de data in je agenda. De deadlines zijn 31 januari, 30 april, 31 juli en 31 oktober.
Doe altijd aangifte
Heb je niets aan te geven? Doe toch btw-aangifte. Alleen de eerste keer als starter krijg je een bericht van de Belastingdienst.
Betalen? Doe het op tijd
Voorkom een boete. Zorg ervoor dat je betaling op tijd op de betaalrekening van de Belastingdienst staat.
Bewaar bonnetjes en facturen
Iets wat je niet wilt vergeten: bewaar al je bonnen, facturen en de rest van je administratie 7 jaar.
Tip: denk aan KOR
Veel starters profiteren van de Kleine Ondernemersregeling (KOR). Jij ook? Pas hem dan toe aan het einde van het jaar.
Extraatje: gebruik de btw-calculator
Vind je het lastig om de btw van je bedrijf te berekenen? Met de btw-calculator van IkGaStarten is het super makkelijk. Deze slimme tool berekent het voor je en gebruik je ook nog eens gratis. Ideaal. Dan kun je snel weer verder met het runnen van je toko.
Meer slimme tips & tricks
Btw-aangifte doe je meestal ieder kwartaal. De meeste startende ondernemers en zzp’ers doen de aangifte zelf. Om het nog makkelijker te maken, hebben we wat tips voor je op een rij gezet.
Bonustip: op IkGaStarten vind je een gratis whitepaper over het opzetten van je administratie. Handig om alles op de rit te krijgen.
Dit vind je misschien ook interessant
Schrijf je in bij de KVK
De inschrijving bij de KVK; je avontuur begint dan echt. Handig om goed voorbereid te zijn op hoe het werkt en wat je kunt verwachten.
Bedrijf starten: wat kost dat?
Bij je start komen vaak de nodige kosten om de hoek kijken. Slim om te kijken waar je rekening mee moet houden.
Grip op je geldzaken krijgen
Een overzichtelijke administratie opzetten voorkomt veel geregel en gedoe achteraf. Weten hoe je dat doet?
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer