Foutmeldingen

Kies de foutmelding die u ziet in onderstaande lijst en volg de aanwijzingen op. Ziet u een andere foutmelding? Neem dan contact op met de Helpdesk Internetbankieren.

Foutmelding kaartfout

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor de melding 'kaartfout' op je Random Reader Comfort, zoals een lege batterij of een beschadigde bankpas. 

  • De bankpas zit verkeerd om in de Random Reader Comfort. Controleer of je pas met de chip naar beneden in het apparaat is geplaatst. 
  • Als je een nieuwe of vervangende pas heeft, is deze mogelijk nog niet geactiveerd voor Rabo Internetbankieren. Activeer je bankpas zelf online. 
  • De chip van je bankpas is vuil of beschadigd. Veeg deze schoon en probeer het nog eens. Je kunt je pas ook controleren als je een extra Random Reader Comfort heeft. Is de pas echt kapot, vraag dan een vervangende bankpas aan. 
  • Werkt de pas prima, maar krijg je nog steeds een kaartfout? Dan is de batterij van je Random Reader Comfort waarschijnlijk bijna leeg. In dit geval kun je kosteloos een nieuwe aanvragen bij je eigen Rabobank.
Foutmelding TA0203

Geeft de Rabo Bankieren App foutmelding TA0203? Dan heb je waarschijnlijk een nieuwe pas terwijl de app nog met de oude pas is geregistreerd. Je kunt het volgende doen: 

  • Als je een betaling doet, zie je onder de knop 'Verzenden' de knop 'Gebruik je een andere pas of scanner' staan. 
  • Klik op de knop om het pasnummer en rekeningnummer te controleren en eventueel aan te passen. 
  • Bevestig de aanpassing met de Rabo Scanner. 
  • Werkt dit niet, ga dan in de app naar 'Meer’ 'Instellingen' 'Toestelregistraties opheffen' en hef de toestelregistraties op. 
  • Als je vervolgens inlogt in de app, kunt je je toestel opnieuw registreren met de juiste pas.
Foutmelding TA0509

Foutmelding TA0509

Geeft de Rabo Bankieren App foutmelding TA0509? Dan heb je waarschijnlijk een nieuwe pas terwijl de app nog met de oude pas is geregistreerd. Je kunt het volgende doen: 

  • Als je een betaling doet, zie je onder de knop 'Verzenden' de knop 'Gebruik je een andere pas of scanner' staan. 
  • Klik op de knop om het pasnummer en rekeningnummer te controleren en eventueel aan te passen. 
  • Bevestig de aanpassing met de Rabo Scanner. 
  • Werkt dit niet, ga dan in de app naar 'Meer' 'Instellingen' 'Toestelregistraties opheffen' en hef de toestelregistraties op. 
  • Als je vervolgens inlogt in de app, kunt je je toestel opnieuw registreren met de juiste pas. 

Kunt je nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met je Rabobank.

Foutmelding 36

Het bedrag dat je wilt overboeken is hoger dan de limiet. De limiet is standaard € 50.000 voor het totale bedrag dat je in één keer kunt ondertekenen met de Rabo Scanner. Als je een ander bedrag met ons hebt afgesproken, dan kan de limiet lager zijn.

Foutmelding 102 - bankpas

Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de bankpas die je gebruikt. Controleer daarom het volgende: 

  • Gebruik je deze pas altijd om in te loggen? 
  • Is je pas misschien verlopen? Controleer de vervaldatum op de voorkant van je pas. Als de pas niet meer geldig is, vraag dan een nieuwe aan. Als je niet kunt inloggen, kunt je dit doen via 'Zelf regelen' in de Rabo Bankieren App of bij een kantoor van de Rabobank. 

Heb je nog steeds problemen met inloggen? Controleer dan of het aan de browserinstellingen ligt door een inprivate- of incognitosessie te starten. 

Dit werkt als volgt bij Internet Explorer: 

  • Druk tegelijkertijd op de toetsen CTRL+SHIFT+P. 
  • Je opent op deze manier een zogenaamde InPrivate pagina. 
  • Linksboven in de adresbalk zie je 'about:InPrivate' staan. Typ hier www.rabobank.nl en log vervolgens in. 

Dit werkt als volgt bij Google Chrome: 

  • Druk tegelijkertijd op de toetsen CTRL+SHIFT+N. 
  • Je opent op deze manier een zogenaamde incognito pagina. 
  • Typ in de adresbalk www.rabobank.nl in en log vervolgens in. 

Kunt je nu wel inloggen? Verwijder dan de cookies en geschiedenis om te voorkomen dat je een volgende keer weer problemen met inloggen hebt. 

Heb je nog steeds problemen met inloggen? Neem dan contact op met de Rabobank.

Verwijderen van cookies en geschiedenis

Foutmelding 102 - creditcard

Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de creditcard die je gebruikt. Controleer daarom het volgende:

Is je creditcard verlopen?

Controleer de vervaldatum op de voorkant van je creditcard. Als de card niet meer geldig is, vraag dan een nieuwe aan.

Creditcard vervangen

Nieuwe creditcard?

Heb je een nieuwe creditcard gekregen? Dan moet je deze eerst activeren voor het eerste gebruik. Tip: heb je je creditcard al geactiveerd? Dan is deze pas 24 uur later te gebruiken.

Creditcard activeren

Foutmelding 202

Als de Rabo Scanner foutmelding 202 geeft, probeer dan het volgende: 

  • Klik op F5 bovenaan je toetsenbord. De pagina wordt vernieuwd en je krijgt een nieuwe kleurcode. 
  • Speel bij het scannen een beetje met de afstand. Begin dicht bij het scherm en beweeg de scanner wat verder van het scherm af of andersom. 

Heb je nog steeds problemen met inloggen? Controleer dan de instelling van je beeldscherm. Misschien gebruikt je software die de kleuren van je beeldscherm aanpast aan het tijdstip van de dag. Schakel deze software uit bij het inloggen. 

Controleer de schermresolutie. Als de schermresolutie niet goed ingesteld is, kan het beeld uitgerekt zijn. De kleurcode is dan niet vierkant waardoor deze niet gescand kan worden. 

Je kunt de schermresolutie als volgt aanpassen op een Windows computer: 

  • Klik op start links onder op je computerscherm. 
  • Klik op 'Configuratiescherm'. 
  • Klik op 'Resolutie aanpassen' (onder het kopje 'Vormgeving en persoonlijke instellingen' of 'Beeldscherm'). 
  • Klik achter 'Resolutie' in het grijze vlak en zorg dat de resolutie op 'hoog' staat (aanbevolen).
Foutmelding 715

Als de Rabo Scanner foutmelding 715 geeft, controleer dan het volgende: 

Zijn de batterijen van je Rabo Scanner aan vervanging toe? Steek de bankpas in de Rabo Scanner. Als de batterijen vol zijn, toont de batterij-indicator rechtsboven vier groene streepjes. Als de batterijen bijna leeg zijn, zie je maar één groen streepje staan. Vervang dan de batterijen. 

Heb je nog steeds problemen met inloggen? Dan is je pas of Rabo Scanner misschien kapot. Je kunt dit controleren door de scanner te proberen met een andere pas. Of door je pas in een andere scanner te gebruiken. 

Heb je deze mogelijkheid niet? Neem dan contact op met de Rabobank.

Naar je bank

Foutmelding 718

Als de Rabo Scanner foutmelding 718 geeft, controleer dan het volgende: 

Zijn de batterijen van je Rabo Scanner aan vervanging toe? Steek de bankpas in de Rabo Scanner. Als de batterijen vol zijn, toont de batterij-indicator rechtsboven vier groene streepjes. Als de batterijen bijna leeg zijn, ziet je maar één groen streepje staan. Vervang dan de batterijen. 

Heb je nog steeds problemen met inloggen? Dan is je pas of Rabo Scanner misschien kapot. Je kunt dit controleren door de scanner te proberen met een andere pas. Of door de pas in een andere scanner te gebruiken. 

Heb je deze mogelijkheid niet? Neem dan contact op met de Rabobank.

Naar je bank

Foutmelding 731

Foutmelding 731

Als de Rabo Scanner foutmelding 731 geeft, is je pas of Rabo Scanner misschien kapot. Je kunt dit controleren door de scanner te proberen met een andere pas. Of door je pas in een andere scanner te gebruiken. 

Heb je deze mogelijkheid niet? Neem dan contact op met de Rabobank.

Naar je bank

Foutmelding 733

Je pas is geblokkeerd. Je kunt met een geldig legitimatiebewijs de pas laten deblokkeren bij je Rabobank.

Foutmelding 737

Je gebruikt de verkeerde pincode. Je kunt nog één keer een poging doen om de juiste pincode in te voeren. Klopt de pincode weer niet, dan wordt je pas geblokkeerd. Weet je je pincode niet meer? Of is je pas geblokkeerd? Neem dan contact op met de Rabobank.

Foutmelding 874

Het betalingskenmerk van de acceptgiro is niet goed ingevuld. 

  • Vul het kenmerk opnieuw in. 
  • Neem het plusje niet over en vul het betalingskenmerk niet aan met nullen. 
  • Krijg je steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact op met de instantie waarvan je de acceptgiro hebt gekregen.
Foutmelding 901

Je iDEAL-betaling is onverwacht afgebroken. 

  • Controleer via Rabo Internetbankieren of de Rabo Bankieren App of de betaling is verwerkt. 
  • Als het bedrag is afgeschreven, is de betaling goed gegaan. 
  • Zie je de afschrijving niet? Dan is de betaling niet goed gegaan. Ga naar de website waar je de aankoop wilde doen om alsnog te betalen. 

Krijg je steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact op met de Helpdesk Internetbankieren via telefoonnummer 088 722 6627 (vanuit het buitenland: 0031 887 226 627).

Foutmelding 942

Het is niet mogelijk om met deze pas in te loggen. Het volgende kan van toepassing zijn: 

  • Per overeenkomst kun je met 1 pas inloggen. Heb je meerdere passen? Controleer of je de juiste pas gebruikt. 
  • De pas is nog niet geactiveerd. Heb je deze pas recent ontvangen? Je kunt je pas online activeren.

Activeer je pas

Gebruik je Rabo Internetbankieren Professional? Mogelijk is je pas nog niet ingesteld als toegangsmiddel. Laat een medewerker met de rol Eigenaar of Beheerder(Plus) je pas koppelen. Ben je zelf Eigenaar of Beheerder(Plus) dan moet je pas door de bank gekoppeld worden. 

  • Krijg je na het controleren van bovenstaande punten nog steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact op met de Rabobank.

Neem contact op met de Rabobank

Foutmelding 943

Je bankpas is geblokkeerd of je hebt een nieuwe pas die nog niet bruikbaar is voor inloggen in Internetbankieren. 

  • Ga langs bij je Rabobank. Zij kunnen voor je nakijken waarom je pas geblokkeerd is. Ook kunnen zij jouw pas deblokkeren. Hiervoor heb je een geldig legitimatiebewijs nodig. 
  • Heb je onlangs een nieuwe pas gekregen? Dan is deze inactief naar je verzonden. Je kunt deze pas gebruiken nadat je deze geactiveerd hebt.

Activeer je pas

  • Is je nieuwe bankpas al geactiveerd? Dan is deze mogelijk nog niet bruikbaar voor Internetbankieren. Neem in dat geval contact op met de Rabobank.
Foutmelding 944

Je pas is verlopen. 

  • Controleer of je een nieuwe pas hebt ontvangen. Drie maanden voordat je pas verloopt, krijg je een nieuwe pas toegestuurd. Log in met de nieuwe pas. 
  • Heb je geen nieuwe pas ontvangen? Vraag dan een nieuwe pas aan.

Nieuwe pas aanvragen

Foutmelding 945

Er is te vaak een foutieve toegangs- of signeercode ingevoerd. 

  • Je hebt je rekeningnummer, pasnummer of de toegangscode niet goed ingevuld. Controleer de gegevens en vul ze eventueel opnieuw in. 
  • Je gebruikt een verkeerde bankpas. Wil je weten of je de goede pas gebruikt? Neem dan telefonisch contact op met de Rabobank. 
  • Je bankpas is verlopen. Controleer de vervaldatum op de voorkant van je pas. Als de pas niet meer geldig is, vraag dan een nieuwe aan.

Nieuwe pas aanvragen

Heb je een Random Reader (Comfort)? Waarschijnlijk is de batterij bijna leeg. Dit controleer je zo: 

  • Druk 5 keer op 'Menu' zodat er 'Informatie?' in het scherm komt te staan. 
  • Druk op 'OK'. 
  • Staat er 'Batt = goed' met een lager percentage dan 25%? In dit geval kun je kosteloos een nieuwe Random Reader (Comfort) aanvragen via je eigen Rabobank.
Foutmelding 947

De combinatie van het ingetoetste rekeningnummer, het pasnummer en/of de toegangscode is op een of andere manier niet goed: 

  • Je hebt je rekeningnummer, pasnummer of de toegangscode niet goed ingevuld. Controleer de gegevens en vul ze eventueel opnieuw in. 
  • Je gebruikt een verkeerde bankpas. Will je weten of je de goede pas gebruikt? Neem dan telefonisch contact op met de Rabobank. 
  • Je bankpas is verlopen. Controleer de vervaldatum op de achterkant van je pas. Als de pas niet meer geldig is, vraag dan een nieuwe aan.

Nieuwe pas aanvragen

Krijg je na het controleren van bovenstaande punten nog steeds dezelfde foutmelding? Dan is je Rabo Scanner waarschijnlijk kapot. Vraag een (vervangende) Rabo Scanner aan.

Een (vervangende) Rabo Scanner aanvragen

Foutmelding 948

De signeercode die je hebt ingevuld, is niet goed: 

  • Controleer of je de juiste signeercode hebt ingevuld of maak een nieuwe aan. 
  • Is de code goed en krijg je steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact op met de Helpdesk Internetbankieren via telefoonnummer 088 722 6627 (vanuit het buitenland: 0031 887 226 627). 
  • Ga na of je dezelfde bankpas gebruikt als waarmee je hebt ingelogd. 
  • Controleer het totaalbedrag van de opdracht(en) in het signeerscherm. Is dit hetzelfde als het werkelijke totaalbedrag?
Foutmelding 953

Deze foutmelding kan verschillende oorzaken hebben: 

Cookies worden niet geaccepteerd of de datum en tijd van uw computer staan niet goed ingesteld. 

  • Wis de cookies en log daarna opnieuw in. Zorg dat cookies van de Rabobank worden geaccepteerd. 
  • Voeg bij de internetopties in uw browser https://*.rabobank.nl toe aan de vertrouwde websites en log opnieuw in. 
  • Stel de datum en tijd van uw computer goed in. 

Krijgt u de foutmelding hierna nog steeds? Dan heeft u waarschijnlijk een programma op uw computer staan dat cookies niet toelaat: 

  • Schakel het programma uit als u gaat internetbankieren. 
  • Stel het programma zo in dat cookies van de Rabobank worden geaccepteerd of verwijder het programma van uw computer.

Problemen bij inloggen zelf oplossen

Foutmelding 955

Deze foutmelding kan voorkomen in de Rabo Bankieren App of Rabo Online Bankieren. Wanneer je bijvoorbeeld twee keer achter elkaar op 'Ondertekenen' drukt bij een overboeking verschijnt deze melding. Sluit de melding en controleer in je rekeningoverzicht of de betaling is doorgekomen.

Foutmelding 957

Je opdracht kan niet worden verwerkt. Controleer alle gegevens van de opdracht en probeer het nogmaals. Krijg je nog steeds deze foutmelding ? Neem dan contact op met de Helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via telefoonnummer 088 722 6627 (vanuit het buitenland: 0031 887 226 627).

Foutmelding 958

Je hebt iets verkeerd ingevuld tijdens het signeren (ondertekenen) van een betaling in iDEAL. Controleer rekeningnummer en pasnummer. Zijn deze juist? Controleer dan de signeercode: 

  • De Rabo Scanner toont eerst een samenvatting met daarin een bestel- of factuurnummer. Dit is NIET de signeercode. Kies eerst voor 'Ja' als antwoord op de vraag 'Klopt dit?'. Hierna zie je de signeercode. 
  • Signeer de opdracht 2x met een verschillende signeercode ZONDER tussendoor op 'Annuleren' te drukken. 

Krijg je na het controleren van bovenstaande punten nog steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact op met de Helpdesk Internetbankieren via telefoonnummer 088 722 6627 (vanuit het buitenland: 0031 887 226 627).

Foutmelding 965

Als je in de Rabo Bankieren App foutmelding 965 krijgt, is je toegangscode geblokkeerd. Dit kan de volgende oorzaken hebben: 

  • Je hebt een foutieve toegangscode ingevoerd of een typfout gemaakt. 
  • Je hebt een toegangscode ingevoerd die bij een ander rekeningnummer hoort. 

Je dient je toegangscode te wijzigen. Zodra je dit heeft gedaan, kun je opnieuw inloggen.

Toegangscode wijzigen

Foutmelding 991

Als je via een website een aankoop doet, zijn cookies nodig om deze website goed te laten werken. Foutmelding 991 komt voor als je op een website met iDEAL wil betalen, maar je internetbrowser geen cookies van deze site accepteert. 

  • Accepteer de cookies van de website waarop je met iDEAL wilt betalen.
  • Controleer bij de instellingen van je browser of je browser de acceptatie van deze cookies ook toestaat.

Lees meer over privacy en cookies

Krijg je hierna nog steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact op met de Helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via telefoonnummer 088 722 6627 (vanuit het buitenland: +31 88 722 66 27).

Foutmelding 999

Je hebt een nieuwe bankpas 

In de Rabo Bankieren App staat je oude pas nog geregistreerd. Daarom krijg je een foutmelding. Als je één keer via je pc of laptop inlogt in Rabo Online Bankieren, daarna de app weer gebruiken. 

Er is iets anders aan de hand 

De oorzaak van deze foutmelding is onbekend. 

  • Dit kun je doen: kies opnieuw voor het onderdeel van Rabo Internetbankieren waar je mee bezig was (bijvoorbeeld 'Betalen & Sparen'). 

Krijg je nog steeds deze foutmelding? 

  • Log uit. 
  • Sluit je browser. 
  • Open een nieuwe browser. 
  • Log opnieuw in. 

Krijg je steeds deze foutmelding? Neem dan contact op met de Helpdesk Internetbankieren via telefoonnummer 088 722 6627 (vanuit het buitenland: 0031 887 226 627).

Foutmelding 1090

De foutmelding 1090 “iDEAL kan je verzoek niet verwerken” geeft aan dat het betaalproces onverwacht is afgebroken. Deze foutmeldingen kan voorkomen wanneer je gebruik hebt maakt van de knoppen in de browser om terug of verder te gaan. Je kunt na ongeveer 15 minuten in Rabo Online Bankieren of de Rabo Bankieren App via je rekeningoverzicht controleren of de betaling is gelukt.

Zie je de iDEAL-betaling tussen de afschrijvingen in Rabo Online Bankieren of Rabo Bankieren App? Dan is de iDEAL-betaling goed verwerkt en hoef je niets te doen. 

Staat de iDEAL-betaling niet bij de afschrijvingen in Rabo Online Bankieren of Rabo Bankieren App? Dan is de iDEAL-betaling niet goed gegaan en moet je de betaling opnieuw starten vanaf de site waar je de aankoop heeft gedaan.