In het Financieel Jaaroverzicht vind je belangrijke informatie over je betaal- en spaarrekeningen, creditcards en je hypotheek. Als je een beleggingsportefeuille hebt, ontvang je ook het Jaaroverzicht Beleggingsportefeuille.

Wanneer ontvang ik mijn Financieel Jaaroverzicht?

Uiterlijk eind januari krijg je je digitale Jaaroverzicht in je 'Documenten' in de Rabo App of internetbankieren. Je ontvangt een bericht in 'Berichten' zodra we je overzicht hebben klaargezet. Heb je geen internetbankieren? Dan ontvang je het Jaaroverzicht uiterlijk eind februari per post. 

Het kan gebeuren dat je je overzichten op verschillende manieren ontvangt. Dit is afhankelijk van de soort rekening en of je samen met iemand bankiert.

Wil je een e-mail ontvangen als je jaaroverzicht binnen is? Stel dan een Rabo Alert in voor je Berichten.

Waar vind ik mijn Financieel Jaaroverzicht?

Je ontvangt je digitale overzicht in je 'Documenten' in de Rabo App of internetbankieren. 

Financieel Jaaroverzicht bekijken en downloaden

  1. Ga naar de Rabo App of internetbankieren en log in.
  2. Klik op ‘Profiel’ (het symbool rechtsboven in je scherm).
  3. Kies 'Documenten'. 
  4. Klik op het pijltje naast Financieel Jaaroverzicht om naar dit overzicht te gaan.
  5. Om het overzicht als pdf-bestand te downloaden, klik je op het pijltje naast het overzicht.
  6. Open het pdf-bestand en sla het op.
  7. Voor een papieren versie kun je het pdf-bestand printen.
Documenten bekijken

Jaaroverzicht hypotheek, verzekering of krediet

Het Financieel Jaaroverzicht van je hypotheek sturen we naar de hoofdcontractant, ook als de hypotheek op naam staat van twee of meer personen. De hoofdcontractant is degene die als eerst op de hypotheekakte genoemd staat.

Heb je verzekeringen of consumptieve kredieten? Dan ontvang je hiervan afzonderlijke jaaropgaven.

Jaaroverzicht kind

Is je kind jonger dan 18 jaar? Dan versturen we het Financieel Jaaroverzicht  naar jou als ouder. Ook als je kind gebruik maakt van de Rabo App of internetbankieren. 

Veelgestelde vragen

Krijg ik mijn Financieel Jaaroverzicht digitaal of op papier?

Als je internetbankieren en/of de Rabo App hebt, krijg je in januari het Financieel Jaaroverzicht digitaal. Het kan voorkomen dat je de overzichten op verschillende manieren ontvangt.

In de volgende situaties krijg je het Financieel Jaaroverzicht uiterlijk eind februari per post.

  • Je hebt geen internetbankieren of Rabo App.
  • Je hebt een rekening samen met iemand anders (bijvoorbeeld een en/of-rekening) en een van jullie maakt geen gebruik van internetbankieren of de Rabo App.
  • De betaal- en spaarproducten van je kind komen in een apart overzicht. Dit vind je in je eigen Documenten. Gebruiken jij of je kind geen internetbankieren? Dan ontvang je dit overzicht per post.

 

    Ik heb het Financieel Jaaroverzicht niet ontvangen, wat nu?
    • Heb je de Rabo App of internetbankieren, is het inmiddels eind februari en heb je het Financieel Jaaroverzicht of Jaaroverzicht Beleggingsportefeuille nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om een kopie te ontvangen.
    • Heb  je geen Rabo App of internetbankieren, is het inmiddels maart en heb je het overzicht niet per post ontvangen? Neem dan contact met ons op.
    • Ben je geen klant meer van Rabobank en wil je nog een Financieel Jaaroverzicht of Jaaroverzicht Beleggingsportefeuille ontvangen? Neem dan contact met ons op. We versturen het overzicht per post naar het bij ons laatst bekende adres. Dit in verband met het voorkomen van fraude.

    Neem contact met ons op

    Hoe ontvang ik het Financieel Jaaroverzicht van mijn kind?

    Is je kind jonger dan 18 jaar? Dan versturen we het Financieel Jaaroverzicht  naar jou als ouder. Ook als je kind gebruik maakt van de Rabo App of internetbankieren. 

    Kinderen en ouders zonder Rabo App of internetbankieren ontvangen uiterlijk eind februari per post een papieren versie van het Financieel Jaaroverzicht. Het overzicht  versturen we op naam van je kind.

    Zodra je kind 18 jaar wordt, zijn de overzichten zichtbaar in Documenten in de Rabo App of internetbankieren van jouw kind.

    Waarom is de creditcard toegevoegd aan het Financieel Jaaroverzicht?

    Met informatie over je creditcard krijg je een nog beter overzicht van jouw financiële zaken.

    In het overzicht over 2021 staan alleen de standen per 31-12-2021 en niet de standen per 01-01-2021. Vanaf het Financieel Jaaroverzicht over 2022 wordt zowel het begin- als eindsaldo opgenomen.

    Op het overzicht staan alle creditcards die in 2021 zijn uitgegeven, dit betekent dat er meer creditcards zichtbaar kunnen zijn dan dat er nu actief zijn. Bijvoorbeeld doordat de creditcard is vervangen op de vervaldatum. Raadpleeg het overzicht creditcards voor meer informatie over de status van je creditcard. Het saldo op de creditcard valt ook onder het Depositogarantiestelsel.

      Meer informatie over het depositogarantiestelsel

      Welke informatie staat er op mijn Financieel Jaaroverzicht?

      Op het Financieel Jaaroverzicht vind je de saldo- en rentegegevens van de volgende producten: 

      • betaalrekening
      • spaarrekening
      • creditcard
      • bouwrekening
      • afgegeven bankgarantie
      • vreemde valutarekening
      • hypothecaire lening

       

      Op het Jaaroverzicht Beleggingsportefeuille vind je de volgende informatie:

      • de waarde van de beleggingen op je Rabo Effectenrekening per 1 januari en 31 december
      • een overzicht van de beleggingen op je Rabo Effectenrekening per 31 december
      • een specificatie van dit jaar van de ontvangen inkomsten uit je beleggingen (dividend of couponrente)

      Je kunt de overzichten gebruiken voor je belastingaangifte.

      Ik kan mijn Financieel Jaaroverzicht niet openen of downloaden, wat moet ik nu doen?

      Probeer het eens met één van de volgende tips:

      • Sla het document op je computer op met een nieuwe titel, bijvoorbeeld financieel-jaaroverzicht.pdf. Open het document daarna vanaf je computer met Adobe Acrobat Reader.
      • Gebruik een ander programma om je internet te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome in plaats van Internet Explorer. Probeer het daarna opnieuw.
      • Misschien is er een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer. Mocht het na een paar dagen nog niet lukken, neem dan contact met ons op.

      Neem contact met ons op

      Ik heb informatie nodig die niet in het jaaroverzicht staat, wat nu?

      Mis je informatie in je jaaroverzicht? Sommige informatie krijg je op een andere manier:

      • Je ontvangen spaarrente.
        Je vindt je spaarrente bij de bij- en afschrijvingen van je rekening.
      • Informatie over leningen en kredieten.
        Je vindt deze informatie op je rekeningafschrift. Het gaat bijvoorbeeld om persoonlijke leningen of doorlopende kredieten.
      • Informatie over beleggingen.
        Hiervoor krijg je een apart Jaaroverzicht Beleggingsportefeuille. Ben je een zakelijke én particuliere klant van ons, dan krijg je hier verschillende jaaroverzichten voor.
      • Informatie over levensverzekeringen.
        Als je levensverzekeringen hebt bij Interpolis, informeert Interpolis je over deze verzekeringen.
      • Heb je rekeningen die op een andere naam staan, bijvoorbeeld een en/of-rekening met je partner? Dan krijg je voor die rekeningen een apart jaaroverzicht.
      • Het Financieel Jaaroverzicht van je hypotheek sturen we naar de hoofdcontractant, ook als de hypotheek op naam staat van twee of meer personen.
      Vallen mijn tegoeden onder het depositogarantiestelsel?

      Als tegoeden op je rekeningen onder het depositogarantiestelsel vallen, staat dat per rubriek op het Financieel Jaaroverzicht. Ook verwijzen we daarbij naar één of meerdere informatiebladen over het depositogarantiestelsel. Meer informatie over het depositogarantiestelsel kun je vinden op www.rabobank.nl/dgs. Hier staan ook de voorwaarden voor uitkering onder het depositogarantiestelsel.

      Hoeveel Financiële Jaaroverzichten ontvang ik?
      • Je krijgt een overzicht voor iedere ‘tenaamstelling’. Dat betekent dat alle producten die op dezelfde naam staan, op één overzicht gecombineerd worden. Heb je dus een betaal- en spaarrekening op jouw naam staan, maar heb je ook een gezamenlijke rekening met je partner? Dan ontvang je twee aparte overzichten.
      • Heb je levensverzekering, beleggingen, een persoonlijke lening of doorlopend krediet? Dan krijg je van elk product een apart overzicht toegestuurd.
      • Voor je zakelijke producten krijg je een apart Financieel Jaaroverzicht. Log in in beide accounts om je overzichten te downloaden.

      Zakelijk Financieel Jaaroverzicht ontvangen

      Hoe wordt het begin- en eindsaldo van mijn rekening bepaald?

      Het beginsaldo op je overzicht is hetzelfde bedrag als het eindsaldo op je Financieel Jaaroverzicht van het voorgaande jaar. Het eindsaldo is het bedrag op de rekening op 31 december van dat jaar om 24.00 uur. 

      Wij geven deze gegevens door aan de Belastingdienst. Dit zijn wij als bank verplicht.

      Wordt het fiscale begin- en eindsaldo ook ergens anders vermeld?

      Je kunt het fiscale begin- en eindsaldo ook op andere plaatsen teruglezen:

      • In de Rabo App of internetbankieren: klik in je rekeningoverzicht op een betaal- of spaarrekening. Klik op het info-icoon (i) dat naast het bedrag op je rekening staat. En ga onderaan naar ‘Mededelingen’.
      • Op je rekeningafschrift: op je eerste rekeningafschrift van het jaar staat het saldo op het laatste blad vermeld. 

      Service en Contact