Veilig bankieren in app

Veilig bankieren

Heb je een brief, e-mail of sms ontvangen over het vervallen van je betaalpas? Of sta je te praten bij de pinautomaat en heb je niet in de gaten dat er over je schouder wordt meegekeken? Criminelen bedenken steeds creatievere manieren om jouw inlog- en betaalgegevens te krijgen. Houd je geld veilig, laat je niet oplichten.

Waarschuwing

Er worden valse brieven verstuurd en telefoontjes gevoerd uit naam van de Rabobank. Dit is phishing. In de brieven staat dat je betaalpas komt te vervallen en dat je deze naar ons moet opsturen. In telefoontjes wordt gevraagd geld over te maken om dit 'veilig te stellen' in verband met een cyber-incident. Trap er niet in! Deze berichten zijn niet van ons. 

Nóóit doen:

  1. Je betaalpas opsturen
  2. De pincode van je betaalpas doorgeven of online invullen

Phishing checken en melden

Je hebt een e-mail, sms, Whatsapp, betaalverzoek of Tikkie ontvangen en je weet niet zeker of dit van ons komt. Als je niets hebt geopend of nergens op hebt geklikt, hoef je meestal niets te doen.
Weet je het niet zeker of heb je op een link geklikt? Doorloop onze checklist en je weet wat je moet doen.

Phishing checken en melden

Lees ook

Phishing checken en melden Veilig bankieren via app en web Kwetsbaarheden melden

Service en Contact