Veilig bankieren in app

Veilig bankieren

Heb je een brief, e-mail of sms ontvangen over het vervallen van je betaalpas? Of sta je te praten bij de pinautomaat en heb je niet in de gaten dat er over je schouder wordt meegekeken? Criminelen bedenken steeds creatievere manieren om jouw inlog- en betaalgegevens te krijgen. Houd je geld veilig, laat je niet oplichten.

Phishing checken en melden
Zakelijke klant

Waarschuwing

Criminelen maken nu al misbruik van het coronavirus. In valse e-mails bieden zij namens de Rabobank een antibacteriële betaalpas aan. Let goed op en klik niet op de link in deze e-mail. Deze berichten komen niet van ons. 

Ook wordt er op dit moment veel gefraudeerd via WhatsApp. Iemand doet zich voor als een vriend of familielid en vraagt om een rekening te voldoen. Wees hier heel voorzichtig mee. Bel altijd eerst de persoon en controleer of dit een echt verzoek is.

Nóóit doen:

  1. Je betaalpas opsturen of afgeven
  2. De pincode van je betaalpas doorgeven of online invullen
  3. Een betaalverzoek van een onbekende afzender betalen

Meer over het coronavirus

Phishing checken en melden

Je hebt een e-mail, sms, WhatsApp, betaalverzoek of Tikkie ontvangen en je weet niet zeker of dit van ons komt. Als je niets hebt geopend of nergens op hebt geklikt, hoef je meestal niets te doen.
Weet je het niet zeker of heb je op een link geklikt? Doorloop onze checklist en je weet wat je moet doen.

Phishing checken en melden

Lees ook

Voorbeelden valse berichten Veilig bankieren via app en web Kwetsbaarheden melden

Service en Contact