Foutmeldingen
Zie je een foutmelding? Dat is misschien even schrikken. Gelukkig los je het meestal zelf eenvoudig weer op. Per foutmelding lees je hieronder hoe je deze oplost.
Veel voorkomende foutmeldingen
De melding 'kaartfout' op je Rabo Scanner zie je in de volgende situaties:
Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de betaalpas die je gebruikt. Controleer daarom het volgende:
Zo werkt dit bij Google Chrome:
Kun je nu wel inloggen? Verwijder dan de cookies en geschiedenis om te voorkomen dat je een volgende keer weer problemen met inloggen hebt.
Heb je nog steeds problemen met inloggen? Neem dan contact met ons op.
Als de Rabo Scanner foutmelding 715 geeft, controleer dan het volgende:
Zijn de batterijen van je Rabo Scanner aan vervanging toe? Steek je betaalpas in de Rabo Scanner. Als de batterijen vol zijn, toont de batterij-indicator rechtsboven 4 groene streepjes. Zie je minder streepjes? Vervang dan de batterijen. De Rabo Scanner heeft 3 AAA-batterijen nodig.
Heb je nog steeds problemen met inloggen? Dan is je betaalpas of Rabo Scanner misschien kapot. Controleer dit door de scanner te proberen met een andere betaalpas, of door je betaalpas in een andere scanner te gebruiken.
Heb je deze mogelijkheid niet? Kom dan even langs bij een Rabobank in de buurt.
Je betaalpas is geblokkeerd voor de Rabo Scanner.
Let op: Heb je meer betaalpassen? Selecteer dan de betaalpas die is geblokkeerd.
Gebruik nu je betaalpas eerst een keer in een geldautomaat voor geldopname of opvragen saldo. Dan is je betaalpas weer actief.
Heb je geen toegang tot de Rabo App, neem dan telefonisch contact met ons op.
Log in met je nieuwe betaalpas en de Rabo Scanner om je nieuwe pasnummer te koppelen aan internetbankieren. Vergeet niet je nieuwe pasnummer in te vullen. Je kunt maar één pas activeren voor internetbankieren.
Het kan zijn dat je een vervangende pas eerst moet gebruiken bij een betaal- of geldautomaat. Heb je een vervangende pas met nieuwe pincode? Neem dan telefonisch contact met ons op. Een medewerker kan je betaalpas aan internetbankieren koppelen.
Dit kan betekenen dat de Rabo Reader je pas niet herkent of dat de batterijen leeg zijn. Je kunt verschillende dingen proberen:
Aan de achterzijde van de Rabo Scanner zit een klepje. Er gaan 3 AAA-batterijen in.
Zo ja, vraag dan een nieuwe Rabo Scanner aan.
Zo nee, vraag dan een nieuwe betaalpas aan.
Overige foutmeldingen
Bij deze foutcode zie je bij het inloggen in de Rabo App de melding 'LET OP! Tijdelijk niet beschikbaar code N05/N06/N07 probeer het later nogmaals'.
Als je deze code ziet kun je 2 dingen proberen:
- Je mobiele apparaat opnieuw opstarten
- Inloggen met je mobiele netwerk (4G/5G) in plaats van wifi
Geeft de Rabo App foutmelding TA0203? Dan heb je waarschijnlijk een nieuwe betaalpas terwijl de app nog met je oude pas is geregistreerd. Je kunt het volgende doen:
Geeft de Rabo App foutmelding TA0509? Dan heb je waarschijnlijk een nieuwe betaalpas terwijl de app nog met de oude betaalpas is geregistreerd. Je kunt het volgende doen:
Kun je nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op.
Het bedrag dat je wilt overboeken is hoger dan de limiet. De limiet is standaard € 50.000 voor het totale bedrag dat je in één keer kunt ondertekenen met de Rabo Scanner. Als je een ander bedrag met ons hebt afgesproken, dan kan de limiet lager zijn.
Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de creditcard die je gebruikt. Controleer daarom het volgende:
Is je creditcard verlopen?
Controleer de vervaldatum op de voorkant van je creditcard. Als de card niet meer geldig is, vraag dan een nieuwe aan.
Nieuwe creditcard?
Heb je een nieuwe creditcard gekregen? Dan moet je deze eerst activeren voor het eerste gebruik. Tip: heb je je creditcard al geactiveerd? Dan is deze pas 24 uur later te gebruiken.
Als de Rabo Scanner foutmelding 202 geeft, probeer dan het volgende:
Heb je nog steeds problemen met inloggen? Controleer dan de instelling van je beeldscherm. Misschien gebruikt je software die de kleuren van je beeldscherm aanpast aan het tijdstip van de dag. Schakel deze software uit bij het inloggen.
Controleer de schermresolutie. Als de schermresolutie niet goed ingesteld is, kan het beeld uitgerekt zijn. De kleurcode is dan niet vierkant waardoor deze niet gescand kan worden.
De schermresolutie pas je als volgt aan op een Windows computer:
Bij deze foutcode zie je de melding 'Pas niet herkend. Gebruik een pas die geschikt is voor de Rabo Scanner.'
Je kunt verschillende dingen proberen:
Aan de achterzijde van de Rabo Scanner zit een klepje. Er gaan 3 AAA-batterijen in.
Zo ja, vraag dan een nieuwe Rabo Scanner aan.
Zo nee, vraag dan een nieuwe betaalpas aan.
Als de Rabo Scanner foutmelding 718 geeft, controleer dan het volgende:
Zijn de batterijen van je Rabo Scanner aan vervanging toe? Steek de betaalpas in de Rabo Scanner. Als de batterijen vol zijn, toont de batterij-indicator rechtsboven 4 groene streepjes. Als de batterijen bijna leeg zijn, ziet je maar één groen streepje staan. Vervang dan de batterijen.
Heb je nog steeds problemen met inloggen? Dan is je betaalpas of Rabo Scanner misschien kapot. Je kunt dit controleren door de scanner te proberen met een andere pas. Of door de betaalpas in een andere scanner te gebruiken.
Heb je deze mogelijkheid niet? Neem dan contact op met ons.
Als de Rabo Scanner foutmelding 731 geeft, is je betaalpas of Rabo Scanner misschien kapot. Je kunt dit controleren door de scanner te gebruiken met een andere pas. Of door je betaalpas in een andere scanner te gebruiken.
Heb je deze mogelijkheid niet? Neem dan contact op met ons.
Je gebruikt de verkeerde pincode. Je kunt nog één keer een poging doen om de juiste pincode in te voeren. Klopt de pincode weer niet, dan wordt je betaalpas geblokkeerd. Weet je je pincode niet meer? Of is je betaalpas geblokkeerd?
In de Rabo App kun je bij 'Service' > 'Betaalpas' een nieuwe pincode aanvragen of je pas deblokkeren. Heb je geen toegang tot de Rabo App? Neem dan contact met ons op.
Het betalingskenmerk van de acceptgiro is niet goed ingevuld.
Je iDEAL-betaling is onverwacht afgebroken.
Krijg je steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact met ons op.
Je betaalpas is geblokkeerd of je hebt een nieuwe betaalpas die nog niet bruikbaar is voor inloggen in internetbankieren.
Ga langs bij een Rabobankvestiging bij jou in de buurt. Hier kijken ze waarom je betaalpas geblokkeerd is. Ook kunnen ze deze pas deblokkeren. Neem hiervoor een geldig legitimatiebewijs mee.
Heb je onlangs een nieuwe betaalpas gekregen? Dan is deze inactief naar je verzonden. Activeer je nieuwe pas.
Is je nieuwe pas al geactiveerd? Dan is deze mogelijk nog niet bruikbaar voor internetbankieren. Neem dan contact op met ons.
Je betaalpas is verlopen. Gebruik je nieuwe pas.
Een nieuwe betaalpas wordt 3 maanden voor de vervaldatum verstuurd. Je moet deze nog wel koppelen door in te loggen met je Rabo Scanner.
Er is te vaak een foutieve toegangs- of signeercode ingevoerd.
Gebruik je de Rabo Scanner? Waarschijnlijk is de batterij bijna leeg. Dit controleer je zo:
De combinatie van het ingetoetste rekeningnummer, het pasnummer en/of de toegangscode is op een of andere manier niet goed:
Je hebt je rekeningnummer, pasnummer of de toegangscode niet goed ingevuld. Controleer de gegevens en vul ze eventueel opnieuw in.
Je gebruikt een verkeerde betaalpas. Will je weten of je de goede betaalpas gebruikt? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Je betaalpas is verlopen. Controleer de vervaldatum op de achterkant van je pas. Als de betaalpas niet meer geldig is, vraag dan een nieuwe aan.
Krijg je na het controleren van bovenstaande punten nog steeds dezelfde foutmelding? Dan is je Rabo Scanner waarschijnlijk kapot. Vraag een (vervangende) Rabo Scanner aan.
De signeercode die je hebt ingevuld, is niet goed:
Deze foutmelding kan verschillende oorzaken hebben:
Cookies worden niet geaccepteerd of de datum en tijd van je computer staan niet goed ingesteld.
Krijg je de foutmelding hierna nog steeds? Dan heb je waarschijnlijk een programma op je computer staan dat cookies niet toelaat:
Deze foutmelding kan voorkomen in de Rabo App of internetbankieren. Wanneer je bijvoorbeeld 2 keer achter elkaar op 'Ondertekenen' drukt bij een overboeking verschijnt deze melding. Sluit de melding en controleer in je rekeningoverzicht of de betaling is doorgekomen.
Je opdracht kan niet worden verwerkt. Controleer alle gegevens van de opdracht en probeer het nogmaals. Krijg je nog steeds deze foutmelding ? Neem dan contact met ons op.
Je hebt iets verkeerd ingevuld tijdens het signeren (ondertekenen) van een betaling in iDEAL. Controleer rekeningnummer en pasnummer. Zijn deze juist? Controleer dan de signeercode:
Krijg je na het controleren van bovenstaande punten nog steeds dezelfde foutmelding? Neem dan contact met ons op.
Je ziet foutcode 959 als je een onjuiste toegangscode invult. Vul de juiste toegangscode in.
Als je in de Rabo App foutmelding 965 krijgt, is je toegangscode geblokkeerd. Dit kan de volgende oorzaken hebben:
Als je via een website een aankoop doet, zijn cookies nodig om deze website goed te laten werken. Foutmelding 991 komt voor als je op een website met iDEAL wil betalen, maar je internetbrowser geen cookies van deze site accepteert.
De iDEAL-betaling is niet gelukt. Verwijder de geschiedenis en cookies van je browser. Helpt dit nog niet? Probeer dan de iDEAL-betaling te doen met een ander toestel. Krijg je op dat toestel dezelfde foutmelding? Kies dan een andere betaalwijze. Wij kunnen dit niet oplossen.
De iDEAL-betaling is niet gelukt. Verwijder de geschiedenis en cookies van je browser. Helpt dit nog niet? Probeer dan de iDEAL-betaling te doen met een ander toestel. Krijg je op dat toestel dezelfde foutmelding? Kies dan een andere betaalwijze. Wij kunnen dit niet oplossen.
De foutmelding 1090 'iDEAL kan je verzoek niet verwerken' geeft aan dat het betaalproces onverwacht is afgebroken. Deze foutmelding kan voorkomen wanneer je de knoppen in de browser hebt gebruikt om terug of verder te gaan. Je kunt na ongeveer 15 minuten in internetbankieren of de Rabo App via je rekeningoverzicht controleren of de betaling is gelukt.
Zie je de iDEAL-betaling tussen de afschrijvingen in internetbankieren of Rabo App? Dan is de iDEAL-betaling goed verwerkt en hoef je niets te doen.
Staat de iDEAL-betaling niet bij de afschrijvingen in internetbankieren of Rabo App? Dan is de iDEAL-betaling niet goed gegaan en moet je de betaling opnieuw starten vanaf de site waar je de aankoop hebt gedaan.
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer
Voor wijzigingen en vragen over je zorgverzekering, ZorgActief of ZorgCompact