06-Betalen activeren in de Rabo App

In de Rabo App kun je geld versturen en ontvangen via een 06-nummer. Je koppelt in de app je mobiele nummer aan je rekeningnummer. Na de registratie kun je je nummer delen met anderen en geld terugvragen. Je IBAN hoef je niet meer te delen. Je kunt 06-Betalen alleen gebruiken als de verzender én ontvanger een Rabobank betaalrekening hebben.

Geld ontvangen met een 06-nummer

Wil je geld ontvangen met een 06-nummer? Zo activeer je het:

  1. Open de Rabo App en ga naar ‘Zelf Regelen’. Kies dan voor '06-Betalen'. 
  2. Zie je 06-Betalen niet staan? Ga dan naar 'Service' en kies voor 'Betaal- en spaarrekening'.
  3. Selecteer het 06-nummer waarop je geld wilt ontvangen. Zie je geen 06-nummer staan? Ga dan eerst naar je ‘Profiel’ en voeg je nummer toe bij ‘Contactgegevens wijzigen’.
  4. Je ontvangt een sms met éénmalige code. Vul deze in om te bevestigen.
  5. Kies je IBAN-rekening waarop je het geld wilt ontvangen.
  6. 06-Betalen is geactiveerd. Na een overboeking staat het geld direct op je rekening.
Activeer 06-Betalen

Geld overboeken naar een 06-nummer

Wil je geld overboeken naar het 06-nummer van een vriend of collega? Dit kan alleen als de ander het heeft geactiveerd in de Rabo App. Zodra dit gedaan is, boek je geld over naar het mobiele nummer.

Zo maak je geld over:

  1. Open de Rabo App en kies voor ‘Overboeken’.
  2. Vul bij ‘Rekeningnummer of 06-nummer ontvanger’ het 06-nummer van de ontvanger in. Of gebruik het Adresboek om een 06-nummer te zoeken.
  3. Kies voor ‘Volgende’ en onderteken je betaling.
  4. Je hebt betaald.

Veelgestelde vragen

Is 06-Betalen veilig?

De veiligheid van 06-Betalen is gewaarborgd. Wanneer je 06-Betalen wilt activeren, moet je éénmalig je 06-nummer koppelen aan je rekeningnummer. Je ontvangt tijdens de activatie van ons een SMS ter controle. Na de registratie kun je via de Rabo App veilig geld ontvangen van anderen. Geld versturen naar een 06-nummer is net zo veilig. Voordat de betaling wordt verstuurd, controleren wij of het 06-nummer bij de juiste rekeninghouder en het juiste rekeningnummer hoort. Het 06-nummer wordt alleen in een rekeningnummer omgezet, als je de correcte naam van de ontvanger hebt ingevoerd. Deze extra check voorkomt phishing en beschermt je privacy.

Hoe kan het dat ik een 06-betaling niet kan doen?

Dit kan twee oorzaken hebben: 

  1. Op dit moment werkt 06-Betalen alleen voor klanten van de Rabobank. Zodra andere banken deze dienst gaan aanbieden, laten we het natuurlijk weten.
  2. Het 06-nummer is gekoppeld aan het rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder. Als je bij een 06-betaling niet de juiste naam invult, krijg je een waarschuwing in de app. Denk aan ‘Pa en Ma’ in plaats van ‘T. de Vries e/o P.E. De Vries’. Gebruik dus altijd de echte naam van de ontvanger.
Is er een maximumbedrag dat mag worden overgemaakt?

Het maximale bedrag is hetzelfde als een overboeking naar een IBAN-rekeningnummer.

Bekijk paslimiet
Ik heb een ander 06-nummer gekregen. Wat nu?

Je kunt het oude nummer verwijderen voor het gebruik van 06-Betalen. Ga in de Rabo App naar ‘Zelf regelen’ en vervolgens naar ‘06-Betalen’. Selecteer het oude nummer en verwijder deze. In hetzelfde menu voeg je je nieuwe nummer toe om gebruik te maken van 06-Betalen.

Hoe kan ik me afmelden voor 06-Betalen?

Ga in de Rabo App naar ‘Zelf regelen’ en kies ‘06-Betalen’. Selecteer vervolgens het 06-nummer en verwijder de koppeling met je IBAN-rekeningnummer. Je 06-nummer kan nu niet meer gebruikt worden voor 06-Betalen.

Service en Contact